FRAUDE // Trei sute de cetățeni ai R. Moldova au rămas fără bani pe CARDURILE bancare în acest an: Prejudicii de circa trei MILIOANE de lei
Organele de drept atestă o creștere a numărului de fraude cu utilizarea cardurilor bancare care vizează clienții mai multor bănci din Republica Moldova.
Astfel, de la începutul anului curent, Poliția a pornit 300 de cauze penale de sustrageri de pe carduri bancare, cu prejudiciul cauzat cetățenilor estimat la circa trei milioane de lei.
Persoanele suspectate de asemenea infracțiuni riscă până la 15 ani de închisoare.
Direcția investigații infracțiuni informatice a Inspectoratului național de investigații al IGP și băncile comerciale din Republica Moldova lansează repetat un apel la adresa cetățenilor, solicitându-le să nu divulge nimănui, nici măcar personalului băncii, informațiile lor personale sau datele cardului bancar, cum ar fi numărul de card, data expirării, codul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe partea verso a cardului, codul de securitate primit prin SMS sau la adresa de e-mail de la bancă pentru efectuarea tranzacției în mediul on-line.
CITIȚI și ATENȚIE! Un nou tip de escrocherie în R. Moldova: Cum sunt sparte conturile Web/Mobile-banking ale deținătorilor de carduri
Pentru transferuri de bani pe cardul bancar, persoana care îl va face are nevoie doar de numărul cardului, nu și de celelalte date. Dacă pentru efectuarea transferului, ridicarea câștigului, a recompensei etc. vi se cere codul PIN al cardului, data expirării, CVV/CVC codul acestuia, parola de unică folosință, trebuie să informați de urgență banca al cărui client sunteți.
Pentru a verifica dacă într-adevăr sunteți apelați de către angajații băncii, telefonați personal la numerele de telefon indicate pe site-urile băncilor comerciale sau la cele indicate pe cardurile bancare.
„Nu transmiteţi cardul persoanelor terţe, nu lăsaţi cardul bancar la vedere şi nu permiteţi fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine. Verificați lunar extrasul de cont, iar dacă apar tranzacții suspecte, adresați-vă băncii cât mai repede. Dacă suspectați o fraudă sau o activitate suspicioasă, contactați imediat Serviciul Clienți, la numărul de pe verso cardului, valabil 24 de ore din 24”, este îndemnul oamenilor legii.
Un muncitor a căzut în groapa șantierului, la Ciocana
Intenționa să ajungă în Europa, tranzitând ilegal Republica Moldova: Un ucrainean a fost reținut de către polițiștii de frontieră
Profirie Skramtai, un cunoscut dirijor din R. Moldova și fost conducător al Corului „Doina”, s-a stins din viață în Lituania