Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
Airbus a efectuat cu succes prima decolare bazată pe recunoaştere vizuală, complet automatizată, cu un avion de test, pe aeroportul Toulouse-Blagnac. Echipajul de testare, format din doi piloţi, doi ingineri de testare şi un inginer de zbor, au efectuat miercuri, 18 decembrie, o primă decolare în jurul orei 10:15, efectuând un număr total de opt decolări pe o perioadă de patru ore şi jumătate.
„Pe timpul testelor, aeronava a funcţionat potrivit aşteptărilor noastre. În timp ce finalizam alinierea pe pistă, în aşteptarea autorizării pentru decolare din partea controlului de trafic aerian, am cuplat pilotul automat”, a declarat pilotul de test Airbus, căpitanul Yann Beaufils, într-un comunicat remis Descoperă.
„Am poziţionat apoi manetele de accelerare motoare în regimul de decolare şi am continuat monitorizarea aeronavei, care a început să se deplaseze şi să accelereze automat, menţinând în acelasi timp axul pistei. La viteza de rotaţie introdusă anterior în sistem botul aeronavei a început să se ridice singur pentru a ajunge la o valoare a unghiului de atac necesară pentru decolare şi, câteva secunde mai târziu, eram în aer”, a adăugat acesta.
Recunoaştere vizuală direct din cabina de zbor
În loc să se bazeze pe Sistemul de Aterizare Instrumentală (Instrument Landing System - ILS), tehnologia de la sol utilizată în prezent de aeronavele de pasageri pe aeroporturile din întreaga lume unde această tehnologie este prezentă, decolarea automată a fost posibilă cu ajutorul tehnologiei de recunoaştere vizuală instalată direct pe aeronavă.
Decolarea automatizată este o etapă importantă în proiectul Airbus “Autonomous Taxi, Take-Off & Landing“ (ATTOL). Lansat în iunie 2018, ATTOL este unul dintre proiectele de zbor tehnologic, testat de Airbus pentru a înţelege impactul automatizării asupra aeronavelor. Următorii paşi ai proiectului vor avea în vedere parcurgerea, în mod autonom, a procedeelor de rulaj pe pistă şi aterizare cu asistare vizuală, până la jumătatea anului 2020.
Reprezentanţii Airbus precizează că această companie nu îşi propune realizarea zborului autonom ca ţintă în sine, ci explorarea tehnologiilor autonome alături de alte inovaţii în domenii precum materiile prime necesare în industrie, electrificare şi conectivitate.
Pentru ca tehnologiile autonome să îmbunătăţească operaţiunile de zbor şi performanţa generală a aeronavelor, piloţii vor rămâne în centrul operaţiunilor. Tehnologiile autonome sunt esenţiale pentru sprijinirea piloţilor, ceea ce le va permite să se concentreze mai puţin pe operarea aeronavelor şi mai mult pe luarea deciziilor strategice şi managementul zborului.
Casă cu două etaje, construită pe un bloc de locuit din Chișinău: Autoritățile capitalei oferă detalii despre dezmăț
Rectorul Universității din București, Marian Preda, Doctor Honoris Causa al Universității de Stat din Moldova: „Este un titlu academic care mă onorează, dar mă și obligă”
DECIS // Votul prin corespondență, pilotat la scrutinul din toamna anului 2024, pentru cetățenii R. Moldova aflați în SUA și Canada: Opoziția va contesta inițiativa la Curtea Constituțională