Intenția autorităților de a construi noi AEROPORTURI ar fi „iresponsabilă și RISCANTĂ”. Expert: „Asta seamănă a fi o comandă politică, care nu miroase bine”
Intenția actualei guvernări de a construi noi aeroporturi în R. Moldova ar fi iresponsabilă și riscantă, crede expertul în managementul finanțelor publice de la Centrul Analitic - Independent „Expert-Grup”, Dumitru Budeanschi.
„Există anumite interese ascunse și economice ale unor cercuri de interese, atunci când fără a avea calcule ferme, cineva vine și spune că noi vom construi în trei ani de zile... De ce la Nord, de ce la Sud? Care va fi locul lor în rețeaua de transport? Nimeni nu știe. Asta seamănă a fi o comandă politică, care nu miroase bine”, a spus Budeanschi pentru stopfals.md.
Și expertul în securitate, Dumitru Mînzărari, este de părere că aceste proiecte sunt politice.
„De ce un operator economic străin ar investi în aeroporturi, când riscul e mare, venitul, pe termen mediu și lung, e dubios sau chiar nu există? Pentru că nu e un proiect economic. E unul politic. Ce companie va accepta așa riscuri? Apoi, gândiți-vă, cine investește într-un proiect de infrastructură, într-o țară mică, cu piață mică de desfacere, cu corupție înaltă?”, se întreabă acesta.
În opinia sa, Kremlinul ar dicta construcția acestor aeroporturi în R. Moldova.
„Aeroportul Chișinău a raportat 2,8 milioane de pasageri. Aeroporturile medii au zeci de milioane de pasageri anual. Demografia Moldovei e proastă, cu perspective negative, deci fluxul în viitor nu are cum să crească. Companiile vor da faliment, foarte probabil. Fără a modela scenarii cum se transferă fluxurile de pasageri, cum se va manifesta competiția și cum se va stabili noul echilibru de preț, noi spunem povești. Va fi o companie forțată de guvernul rus să o facă. Sau căreia guvernul rus îi va compensa pierderile. Apropo, rușii practică să-și deghizeze companiile controlate de ei prin intermediul unor paravane occidentale. Mai multe aeroporturi ridică probabilitatea unei agresiunii de succes, extinde spațiul de opțiuni tactice și operative pentru Rusia, reduce costurile, atât monetare, cât și politice”, a punctat Mînzărari.
Sursa citată a adăugat că nu există riscul construcției unui aeroport militar, deoarece și un aeroport civil poate fi folosit și în scopuri militare.
Percheziții la doi PROCURORI cercetați PENAL pentru îmbogățire ilicită
IMPORTANT pentru călători: Dacă aveți un zbor de la Chișinău, trebuie să ajungeți la Aeroportul Internațional Chișinău cu trei ore înainte de decolare
VOT FINAL // Controalele abuzive pentru antreprenori, eliminate de către Parlament: Economii de aproape 70 de milioane de lei pe an