„Dior” și „Louis Vuitton” fac procurări din R. Moldova. Ce produse le-au atras atenția
O companie din R. Moldova a reușit să semneze contracte de colaborare cu câteva dintre cele mai mari branduri internaționale pentru confecționarea ambalajelor pentru produsele acestora.
Este vorba despre compania „Lux Packaging” care va exporta ambalaje pentru branduri iconice cu renume mondial, precum „Louis Vuitton”, „Dior”, „Acqua di parma” sau „Pomellato”. Pentru sporirea competitivității pe piața europeană, întreprinderea va implementasistemul de management al calității ISO 9001, un standard recunoscut la nivel internațional cu un set de proceduri, respectarea cărora diminuează riscurile rebutului și a insatisfacției clienților.
Compania a reușit să își diversifice gama de produse exportate datorită Proiectului Ameliorarea Competitivității (PAC II). În cadrul aceluiași proiect, a fost aprobată finanțare pentru alte cinci companii. Tipografia „Neosan-Print” va exporta ambalaje individuale pentru medicamente pe piața de Est și ambalaje ecologice pentru țările europene.
Întreprinderea„Rikipal”va cuceri piața europeană cu ambalaje din lemn. Compania exportă deja în Rusia, Ucraina și Belarus, însă intenționează să devină competitivă și în Uniunea Europeană. În acest scop, cu susținerea financiară a PAC II, managerii firmei vor elabora o strategie de marketing, o nouă identitate corporativă și un Brand book, o campanie de promovare, o strategie de export și vor implementa programul CRM, care va eficientiza întregul proces de afaceri și va spori competitivitatea întreprinderii.
După ce a cucerit consumatorii de pe piața locală și din Occident cu vinurile sale, compania „Château Vartely”și-a propus să creeze mărci care să reziste în timp și care să reușească să se impună în fața mărcilor bine-cunoscute la nivel internațional. Cu susținerea financiară a PAC II, întreprinderea va crea o nouă marcă comercială de produse prin substituirea gamei de vinuri de calitate selectate. De asemenea pentru o mai bună promovare a produselor și mărcilor, va fi elaborat un nou website al companiei în 3 limbi: română, engleză și rusă.
PAC II oferă granturi în valoare de până la 200 de mii de lei. Bugetul sub-componentei de granturi din cadrul PAC II constituie 3 milioane de dolari. De susținere financiară pot beneficia întreprinderile din țară care vor să exporte. Banii sunt oferiți pentru servicii de dezvoltare. Printre serviciile ce pot fi acoperite de către PAC II se numără dezvoltarea unui plan de afaceri, studiu de piață sau de promovare, elaborarea strategiei de export și pregătirea documentației pentru comerțul internațional. Pentru a putea fi competitive la export, întreprinderile private vor primi finanțare și pentru elaborarea de mărci comerciale (design logo) și a identității corporative, a brandului de produs, catalogului de produse, paginii web sau a unui magazin on-line. Totodată, operatorii economici pot beneficia de instruiri pentru îmbunătățirea abilităților de prezentare, comunicare și a tehnicilor de organizare vânzări.
De la demararea PAC II au fost aprobate spre finanțare 20 de dosare.
Politicienilor să le fie interzisă simularea credinței
„Vorbiţi despre referendum!": Mesajul preşedintei Maia Sandu pentru cetățenii din diasporă care au revenit acasă de Paşte
Comandamentul SUA în Europa și Africa, exercițiu cu militarii din R. Moldova: Salturi cu parașuta şi trageri de luptă din armamentul de infanterie