Măsurile fac parte dintr-un pachet mai larg care vizează eliminarea barierelor pentru traficul de Internet în cele 28 de state membre UE, în cadrul unui efort de a stimula comerţul on-line şi de a ajuta companiile europene de Internet într-o zonă dominată de giganţii americani, precum Google. Doar 15% dintre consumatorii europeni fac cumpărături online din alte ţări UE, în timp ce de aproape trei ori mai mulţi fac acest lucru în ţara lor, conform CE. Procentele sunt similare pentru comercianţii online care fac vânzări către clienţi din UE.

Cealaltă măsură prezentată se referă la portabilitatea conţinutului digital în cadrul UE. Scopul este acela de a le acorda consumatorilor europeni acces la media online, precum cărţi în format digital, filme, muzică sau meciuri de fotbal atunci când călătoresc în afara ţării lor de origine.

În prezent, aşa-numitele restricţii „geoblocking” pot împiedica persoanele să aibă acces la conţinutul acestor programe în străinătate, chiar dacă au plătit pentru asta.

„Contez pe legislatori ca portabilitatea să devină o realitate în 2017, astfel încât consumatorii europeni să poată beneficia de conţinutul lor preferat atunci când călătoresc în UE”, a declarat comisarul european pentru economie digitală, Günther Oettinger, în cadrul unei conferinţe de presă.

Ambele măsuri necesită aprobarea guvernelor şi a parlamentelor UE. Comisia Europeană a precizat că va prezenta cele 14 propuneri rămase în cadrul strategiei pentru crearea pieţei unice digitale până la sfârşitul anului viitor.