Cel puţin aşa arată rezultatele unui studiul elaborat de Ministerul Educaţiei în cadrul proiectului „Reforma învăţământului în Moldova” al cărui obiectiv era de a îmbunătăţi sistemul de evaluare a elevilor si de a creşte reuşita acestora la examene.

Totodată, în studiu se arată că performanţa elevilor care au avut un profesor cu un grad didactic mai înalt este mai bună decât a celor care au avut profesor cu un grad didactic mai jos, elevii din familii cu un nivel înalt de bunăstare au înregistrat performanţe semnificativ mai bune în cadrul evaluărilor naţionale.

De asemenea, rezultate mai bune înregistrează elevii ai căror părinţi au studii superioare, sunt încadraţi în câmpul muncii, activează în domeniile pedagogiei, medicinii sau businessului.

Mai mult, rezultatele elevilor care au acces la computer sunt semnificativ mai bune faţă de gradul de realizare a testelor elevilor care nu au acces la computer.

Studiul are la bază datele prelucrate ale testele elevilor din anul de studii 2014-2015, precum şi datele completate de elevi în chestionare. În total au fost prelucrate peste 30 de mii de teste ale elevilor din clasa a IV-a şi peste 29 de mii de teste ale elevilor din clasa a IX-a.

Cercetările au fost implementate cu suportul financiar al Băncii Mondiale.