iPad Pro va fi disponibilă online începând de miercuri iar în magazine va ajunge la finalul săptămânii. Noua tabletă este dotată cu un ecran de 12,9 inchi, faţă de unul cu o diagonală de 9,7 inchi pentru modelul clasic, şi beneficiază, opţional, de stylus şi tastatura ataşabilă.

iPad Pro a fost dezvăluit de Apple în data de 9 septembrie. Tableta va fi pusă în vânzare la un preţ de pornire de 799 de dolari pentru modelul cu o memorie de 32 de GB şi poate ajunge până la un preţ de 1.079 dolari pentru modelul cu o memorie de 128 de GB, în timp ce stylus va putea fi achiziţionat pentru 99 de dolari iar tastatura pentru 169 de dolari. Vor fi oferite trei versiuni de culori: argintiu, auriu şi gri sideral.

„Primele reacţii la iPad Pro din partea dezvoltatorilor de aplicaţii şi a clienţilor noştri au fost incredibile şi suntem încântaţi ca noua tabletă să ajungă în mâinile clienţii noştri din întreaga lume în cursul acestei săptămâni”, a declarat vice-preşedintele Apple, Philip Schiller.

Cu toate acestea, noua tabletă de la Apple, firma care a inventat practic acest segment de piaţă odată cu lansarea iPad în 2010, vine într-un moment în care tendinţa de scădere a vânzărilor de tablete a continuat şi continuat în trimestrul al treilea. Potrivit firmei de cercetare de piaţă IDC, un număr de 48,7 milioane de tablete au fost livrate la nivel mondial în trimestrul al treilea al acestui an, cu 12,6% mai puţin decât în perioada similară a anului trecut.

De asemenea, IDC estimează că la finele lui 2014 numărul tabletelor instalate la nivel mondial era de 581,9 milioane, iar pe pieţele mature din America de Nord, Europa Occidentală şi Asia Pacific există peste 100 de milioane de tablete active în fiecare regiune, ceea ce înseamnă că oportunităţile de creştere sunt din ce în ce mai limitate.