Reacția Peugeot la acuzațiile că ar fi păcălit testele

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

PSA Peugeot Citroen, al doilea producător auto din Europa, a informat luni că nu a păcălit niciodată consumatorii în privința vehiculelor sale diesel, făcând aluzie la scandalul emisiilor cu care se confruntă rivala Volkswagen.

Peugeot a promis noi măsuri pentru ca nivelul emisiilor la vehiculele sale să fie mai redus și a anunțat că va publica în curând datele privind consumul real de combustibil la modelele companiei. Producătorul auto francez susține că nu a echipat niciodată vehiculele cu acel soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu acel soft.

În trimestrul trei din 2015, livrările PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 17% în China și sud-estul Asiei, cu 23% în America Latină și au crescut cu 6,1% în Europa.

Peugeot se bazează pe vehiculele cu motoare diesel, în special în Europa. Acest tip de motor a reprezentat aproximativ 60% din vânzările sale europene în primul semestru din acest an și 42% pe plan global.

Veniturile PSA Peugeot Citroen au crescut cu 3,2% în trimestrul trei din acest an, la 12,4 miliarde de euro (13,7 miliarde de dolari) datorită majorării livrărilor în Europa. Pe plan global, vânzările companiei au scăzut cu 4,3%, parțial din cauza încetinirii pieței chineze.

Luni dimineață, acțiunile Peugeot au scăzut cu 2,7% la Bursa de la Paris, iar la prânz se tranzacționau în scădere cu 1,9%, la 15,93 euro. Anul acesta, titlurile companiei au înregistrat un avans de 56%.

PSA Peugeot Citroen a revizuit în creștere estimările privind avansul pieței auto europene în acest an, de la 6% la 8%.

În mai 2014, grupul chinez Dongfeng a achiziționat o participație de 14% în Peugeot pentru a ajuta la redresarea companiei franceze.

Peugeot vinde acum mai multe vehicule în China decât în Franța și împreună cu Dongfeng vrea să comercializeze anual 1,5 milioane de vehicule pe piața chineză până în 2020.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...