Cele mai performante instituţii de învăţământ profesional tehnic au şanse să devină centre de excelenţă. Acestea vor avea atribuţii în domeniul prestării serviciilor educaţionale de calitate, racordate la necesităţile economiei naţionale, dar şi vor facilita cooperarea cu mediul economic.
Viceministrul Educaţiei Loretta Handrabura a declarat astăzi la şedinţa unui club de presă că ministerul îşi propune în perioada 2016-2017 să facă funcţionale 10 centre, menite să dezvolte şi să eficientizeze învăţământul profesional.
Loreta Handrabura a accentuat că reforma învăţământului profesional tehnic necesită eforturi conjugate atât din partea mediului educaţional, dar şi din partea mediului economic. Iar în final, cererea pieţei de muncă de a avea la dispoziţie specialişti calificaţi să fie satisfăcută.
Prin această formă de învăţământ instruirea teoretică se realizează în instituţia de învăţământ, iar cea practică – la întreprindere. Acest sistem de formare profesională este pilotat în cadrul a trei meserii de la şcoala profesională nr. 5 din Bălţi, în parteneriat cu o companie germană.