image
Sursa foto: Jurnal.md

Poșta Moldovei va deveni societate pe acțiuni; Ce mai prevede planul de reorganizare a întreprinderii

Poșta Moldovei este una dintre cele mai mari companii, având un număr de aproximativ 5000 de angajați cu o rețea de peste 1200 subdiviziuni. În cadrul unei conferințe de presă susținute astăzi în contextul reorganizării întreprinderii de Stat Poșta Moldovei, administratorul interimar, Roman Cojuhari, a venit cu precizări referitor la conceptul de reorganizare pe intern a întreprinderii.

„Pentru a face față tuturor provocărilor, evoluțiilor, dezvoltărilor ca și orice organism viu Întreprinderea trebuie să fie adaptată la realitățile curente. Astfel, Poșta Moldovei a inițiat un plan de digitalizare și modernizare atât a serviciilor prestate, cât și a rețelei sale logistice”, a declarat administratorul interimar.

Pentru atingerea acestui scop, au fost stabilite cinci obiective strategice primordiale:

- Construirea centrului de sortare şi procesare a poștei

- Renovarea flotei auto. Astfel, până la finele anului va avea loc și achiziția unor autoturisme noi pentru a înlocui mașinile învechite ce fac parte din flota auto a întreprinderii

- Dezvoltarea rețelei informaționale

- Implementarea oficiilor poștale mobile

- Implementarea monedei electronice

Totodată, Roman Cojuhari a menționat și despre faptul că Întreprinderea va fi reorganizată în Societate pe acțiuni. În acest sens a fost elaborată o strategie și supusă consultărilor publice proiectul hotărârii de guvern.

„Această reorganizare va aduce un șir de beneficii, în special lărgirea spectrului de servicii, mai ales a celor din domeniul finanțelor: carduri de plată, conturi curente, implementarea monedei electronice, dar și posibilitatea de atragere a investițiilor. La acest capitol vreau doar să accentuez că pentru a pune capăt celor speculații apărute. Acționar 100% rămâne statul, Societatea rămâne un bun nepasibil privatizării și denumirea se schimbă din ÎS în SA”, a menționat Cojuhari.

În ceea ce privește reorganizarea administrativă propriu-zisă, Roman Cojuhari a precizat că structura organizatorică și lanțurile logistice au fost stabilite 30 de ani în urmă, din anul fondării, iar acestea nu au fost actualizate și respectiv nu corespund realităților curente.

„La moment Poșta Moldovei are 24 de sucursale. Douăzeci și patru de șefi, administratori, contabili care doar încarcă costurile administrative ale Poștei și nu contribuie direct la creșterea calităților serviciilor pentru clienții finali. Or, și eu și colegii mei suntem convinși că banii trebuie investiți în amenajarea oficiilor poștale, în dezvoltarea de noi servicii, în majorarea salariilor poștașilor, a celor care zi de zi, pe ploaie și vânt își fac meseria și duc scrisori, pensii și alocații sociale la casele oamenilor, și nu în menținerea unui aparat administrativ umflat”, a explicat acesta.

„Analiza noastră arată că menținerea a 11 sucursale teritoriale, care vor rămâne în urma reformei, este mai mult decât suficientă pentru asigurarea procesului administrativ. Cât ține de cele 1200 de oficii poștale o spun cu certitudine că activitatea niciunuia din acestea nu va fi afectată, din contra urmează să fie îmbunătățită prin dezvoltarea spectrului de servicii care vor fi prestate în cadrul oficiului poștal”, a precizat administratorul interimar.

Reorganizarea implică și optimizarea numărului de personal chiar dacă acesta comparativ cu numărul total de salariați, care este de aproximativ 5000, este mic, acesta este de până la 3 procente.

„Vor fi respectate toate normele legale, procedurile interne, dar și o transparență maximă. Chiar acțiunile întreprinse până astăzi, precum înștiințarea și consultarea, angajaților la tot nivelul, organele sindicale teritoriale și federația sindicală de ramură, dar și Agenția Națională pentru ocuparea forței de muncă”, a asigurat Roman Cojuhari.

„Poșta Moldovei este o întreprindere comercială care poate supraviețui doar în condițiile în care demonstrează eficiență, creșterea continuă a calității serviciilor prestate și dezvoltarea de noi produse și servicii. Acesta este obiectivul nostru și asta o vom face!”, a conchis Cojuhari.

Noutăţile partenerilor

comentarii: