Ştiri

Sursa imaginii: imagine simbol

Postat de: Ecaterina Arvintii

Ştiri / Economic

07 Dec. 2021 / 18:59

Antreprenorii moldoveni, mai vizibili pe piaţa externă (VIDEO)

Vor fi mai vizibili pe piaţa autohtonă, dar şi cea internaţională. Vorbim despre zece companii din domeniul industriilor creative de pe ambele maluri ale Nistrului care au beneficiat de asistenţă pentru sporirea competitivităţii, dar şi identificarea potenţialilor cumpărători de pe pieţele externe. Scopul proiectului este de a îmbunătăţi cooperarea între asociaţiile industriilor creative de pe ambele maluri ale Nistrului şi de a spori abilităţile micilor antreprenori, relatează Mesager.



Irina Brăiescu este o tânără antreprenoare din Republica Moldova care creează obiecte decorative din lemn, pictate manual. Produsele sunt comercializate atât în ţară, cât şi peste hotare. Femeia spune că, datorită proiectului, a reuşit să creeze un brand al companiei şi să-l promoveze, inclusiv în străinătate.

„Piaţa pe care o avem aici nu este suficientă. Putem să producem mult mai mult şi interesul este foarte mare, în special acel de peste hotare. Proiectul acesta ne ajută să fim mai vizibili pentru potenţialii clienţi de peste hotare”, spune Irina Brăiescu, antreprenoare.

Iar Natalia Ştirbul este fondatoarea unui brand de haine pentru copii cu o istorie de peste şase ani. Antreprenoarea spune că în cadrul proiectului a beneficiat de un catalog cu noua colecţie de haine, dar şi a reuşit să se lanseze pe piaţa externă.

„În cadrul acestui proiect am adunat mai multe informaţii pentru identitatea brandului care să ne ajute să putem ieşim în afara ţării, adică la export”, spune Natalia Ştirbul, antreprenoare.

„Noi în proiect am venit ca o experienţă. Am încercat poate este ceva mult mai mult decât facem noi, pentru că noi suntem o companie mică, noi nu avem design la companie, noi nu avem marketolog, nu avem pe cineva care să se ocupe de promovare”, spune Ina Macovei, antreprenoare.

În cadrul proiectului a fost lansată Şcoala Businessului Creativ dar şi Asociaţia Industrii Creative.

„Am lucrat cu companii noi. În primul rând sunt companii noi şi i-am ajutat în zece module care au fost implementate pe parcursul întregului an, în ceea ce ţine dezvoltarea afacerilor, care sunt instrumentele de a avea o afacere de succes, care sunt instrumentele pentru a ajunge pe piaţa externă”, a declarat Dumitru Udrea, manager de proiect.

Pe parcursul a trei luni, aproximativ  200 de persoane au beneficiat de traininguri online în domeniu businessului, iar în total zece companii creative, orientate spre export, au fost selectate în cadrul proiectului.

„Suedia susţine industria creativă în Republica Moldova şi proiectele dedicate drepturilor omului. Noi suntem gata să investim în organizaţiile de aici, însă căutăm întreprinderi mici şi mijlocii care  vin cu idei creative pe care noi le putem promova şi acest lucru poate fi important şi pentru dezvoltarea economică”, a declarat ambasadoarea Suediei în Republica Moldova, Katarina Fried.

„Creativitatea şi inovaţia este ceea ce ne poate ajuta să ieşim din pandemie, pentru că acum noi identificăm modalităţi noi cum am putea restabili economia, cum să construim mai bine pentru viitor, într-o manieră ecologică şi una incluzivă. Industria serviciilor creative se dezvoltă foarte rapid în Moldova, cu o rată de 11% anual”, a menţionat reprezentantul PNUD, Dima Al-Khatib.

Costul total al proiectului este de 50 mii de dolari, iar asistenţa financiară a fost oferită de către Suedia şi Marea Britanie.

Comentarii