/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 794: Alertă în toată țara și risc de baie de sânge! WP: Moldova va fi următoarea țintă, dacă Ucraina cade

/VIDEO/ Ambuteiaje infernale în Capitală. Ce soluții există

missing
09 septembrie 2021, ora 21:07

Odată cu prima zi de școală, pe străzile din capitală au revenit ambuteiajele infernale. În orele de vârf, în cele mai aglomerate intersecții, șoferii pierd timp stând în trafic, iar viteza de deplasare scade chiar și sub 5 km la oră. Expertul economic, Veaceslav Ioniță, are prognoze și mai sumbre. Ambutejalele vor fi și mai grave, în 2-3 ani, când se estimează că numărul de automobile se va dubla. Și asta pentru că, după numărul de mașini pe cap de locuitori, țara noastră este de două ori sub media țărilor avansate. Dacă autoritățile publice locale nu vor acționa acum, acest lucru ar putea duce la blocarea totală a capitalei.

„Primăria a creat locuri de parcare care stau așa pur și simplu tot orașul, ele trebuiesc utilizate în scopul de a le da cu plată, pentru ca atunci când cetățeanul iese dimineața din casă să se gândească de două ori, el iese cu mașina sau merge cu transportul public”.

Soluții pentru a scăpa definitiv de ambuteiajele din oraș nu există, însă expertul în siguranță rutieră, Ilie Bricicaru, propune câteva idei pentru a face călătoria cu transportul mai plăcută prin oraș.

„Îmbunătățirea modului de gestionare a circulației, deci să implimentăm tehnologiile deja în reglementarea intersecțiilor. Să scoatem polițiștii din intersecții.” (MUSCA) „Orașul are nevoie de un plan urbanistic general, are nevoie de un plan de mobilitate urban, care să stabilească foarte clar pe zonele de penetrare în oraș să vedem care este influența fiecărui tip de utilizator în zona respectivă”.

O soluție pentru a oferi un respiro traficului din Capitalăă este și promovarea călătoriei cu transportul public, mai crede Bricicaru.

„Îmbunătățirea transportului public este iarăși un element foarte important, care se leagă și de locurile de parcare și de toate chestiile acestea, fiindcă cu cât este mai bine organizat transportul public cu atât mai mult oamenii îl utilizează și respectiv nu utilizează transportul privat și personal”.

De partea cealaltă, direcția Transporturilor din municipiul Chișinău susține că este în proces de elaborare a unor soluții.

„Obiectivele care le are primăria acestea sunt crearea sau dezvoltarea acelor străzi de ocolire și asigurarea unei fluidizări obiective care sunt în lucru la moment și ele sunt de perspectivă”.

Totuși, șeful interimar al direcției susține că pentru ca planurile să fie puse în practică este nevoie de timp.

„S-a recomandat reducerea vitezei de deplasare a orașului și în special a municipiului, cum este municipiul Chișinău. Dar, în general, toate ideile sau proiectele pe care vreți să le realizați, în cât timp pot fi implementate în mod direct, în 10, 5 ani, 14? Este clar că nu pot fi realizate într-un an, din simplu motiv că sunt idei care se realizează etapizat, dar fiecare etapă își aduce efectele sale”.

Și șoferii au propuneri pentru a reduce din traficul aglomerat. Unii propun lărgirea străzilor, amenajarea unor parcări noi sau ca mașinile cu numere pare să circule în zile pare și invers.

„Tare aș vrea ca șoferii să respecte în primul rând regulile de circulație și sigur că trebuie de gândit ceva strategic, fiindcă drumurile nu ne vor rezista pe noi așa mulți.”

„Parcări trebuie de construit. Cea mai bună variantă este ca diaspora să lase mașinile la hotar.”

„Mașinile pare trebuie să iasă într-o zi și cele impare în altă zi.”

„Trebuie mai întâi să facem locuri pentru parcări. Când primăria va face multe locuri de parcare, în subsol și etajate, atunci vor dispărea și ambuteiajele.”

Potrivit datelor prezentate de Veaceslav Ioniță, anul acesta în Republica Moldova, în fiecare lună, sunt înregistrate câte 3 mii de automobile. Acest lucru este cu 20% mai mult decât anul trecut sau media din ultimii 5 ani. Expertul mai susține că în ultimii 50 de ani numărul de automobile în țară a crescut de 45 de ori. Astfel, dacă în 1970, erau 15 mii automobile, atunci în prezent sunt 700 de mii automobile. În schimb, lungimea drumurilor de atunci a rămas aproape neschimbată: de la 6,2 mii km în 1970 la 9,4 mii km în prezent.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram