image
Sursa foto: libertatea.ro

Un oraș din SUA renunță la polițiștii din școli și angajează psihoterapeuți

Profesorii din Liban emigrează din cauza crizei financiare, iar elevii se întreabă cum va arăta următorul an școlar. Mai multe școli publice din Spania lasă în urmă predarea bilingvă, căci elevii abia pricep materia în engleză. În școlile dintr-un oraș al statului american Virginia, psihoterapeuții vor înlocui polițiștii. Landurile din Germania dezbat achiziționarea echipamentelor de ventilație pentru instituțiile preuniversitare, însă lipsește o strategie unitară, scrie publicația Școala 9, în sinteza săptămânală Educația în lume. 

În Alexandria, Virginia, SUA, banii pentru salariile polițiștilor care patrulează în școli vor fi folosiți pentru sănătatea mintală a elevilor, scrie The Washington Post. Orașul nu se va mai preocupa de prezența forțelor de ordine în instituțiile preuniversitare și va aloca 800.000 de dolari ca să plătească noi psihoterapeuți. Unele voci își exprimă îngrijorarea în ce privește siguranța elevilor pe coridoare în absența polițiștilor și susțin că managementul instituțiilor e obligat să stabilească repede măsuri de protecție și să dezvolte programe de sănătate mintală. Autoritățile consideră că nevoia elevilor pentru suport psihologic se va tripla spre deosebire de anii anteriori, din cauza pandemiei, și că e necesară o astfel de investiție.

Spania. Școlile publice vor să renunțe la predarea bilingvă

Aproximativ 90 de școli gimnaziale din trei regiuni din nordul și centrul Spaniei revin la predarea în spaniolă, pentru că elevii nu înțeleg lecțiile în engleză și franceză din pricina cuvintelor complexe – pe unele și profesorilor le e greu să le explice, notează El País. Vocabularul și gramatica din cărțile de științe sunt mai avansate față de materia de la limba engleză, spune un profesor dintr-o școală publică, iar elevii memorează fără să înțeleagă conținutul.

În perioada 2010-2011, erau înscriși în învățământul bilingv 240.154 de elevi din toată Spania (Cataluña a refuzat să ofere date), iar în 2019-2020, s-a ajuns la 1,4 milioane, adică 17,3% din totalul elevilor din preuniversitar.

Germania. Discuții intense pe tema echipamentelor de ventilație 

Landurile n-au găsit o strategie unitară pentru începerea noului an școlar în condiții de siguranță. Aparatele de filtrare a aerului, de pildă, sunt o soluție, iar Bavaria se numără printre landurile care vor să aibă totul pus la punct. „Există aproape 100.000 de săli de clasă și de practică, dar municipalitățile au achiziționat sau comandat doar 14.000 de sisteme de filtrare. Nu este suficient”, a spus recent premierul Bavariei, conform publicației Der Spiegel. În regiuni ca Turingia, Brandenburg și Saxonia-Anhalt, dezbaterile se desfășoară lent și se merge pe ideea că „cel mai bun purificator de aer e fereastra deschisă”. 

Liban. Profesorii părăsesc țara în timp ce criza financiară se adâncește 

Din ce în ce mai mulți profesori emigrează, pentru că nu mai pot trăi într-o țară dată peste cap de corupție. Salariile care acum doi ani ajungeau la 1.000 de dolari au scăzut la 90. Nu de mult, sectorul educațional din Liban era considerat de top în Orientul Mijlociu. Acum, în condițiile în care cadrele didactice își iau rămas-bun de la elevii lor libanezi, e incertă situația noului an școlar, care va începe în octombrie, precizează Reuters. „În 2019, când a izbucnit criza, sistemul educațional a fost luat prin surprindere”, spune liderul Asociației Profesorilor de Engleză din Liban. 

Austria. Universitățile au libertatea să decidă cum vor ține cursurile în următorul an universitar 

Spre deosebire de școlile gimnaziale și licee, universitățile austriece sunt libere să-și aleagă formatul cursurilor din toamnă. Autoritățile încurajează învățământul hibrid, adică studenții să vină în sala de curs, dar să lucreze și de acasă și să utilizeze platforme online precum iMooX și arhiva Phaidra a Universității din Viena, scrie Wiener Zeitung. Ministerul Educației investește constant în proiecte de digitalizare, spune ministrul Heinz Faßmann, de exemplu, 50 de milioane de euro pentru „Transformarea digitală și socială în învățământul superior”. Universitatea de Arte Aplicate din Viena va rămâne în online cel puțin pe primul semestru, Universitatea din Innsbruck preferă cursurile cu prezență fizică, iar cea de Tehnologie din Viena va începe anul cu predare hibridă.  

Articolul integral, pe Școala 9. 

Noutăţile partenerilor

comentarii: