image
Sursa foto: Jurnal.md / Nadejda Roșcovanu

Deputați: Se încearcă preluarea CFM după modelul Air Moldova; Datoriile sunt create artificial

Se încearcă preluarea Întreprinderii de Stat Calea Ferată a Moldovei după modelul aplicat anterior altor companii care aparțineau statului, prin gestionare proastă și datorii create artificial. Sunt opiniile exprimate de deputații Lilian Carp și Alexandru Slusari, prezenți miercuri în cadrul emisiunii Secretele Puterii de la Jurnal TV.

Potrivit deputatului Alexandru Slusari, în prezent există pericolul ca activitatea Calea Ferată să fie paralizată în totalitate, în condițiile în care o grevă generală a angajaților este iminentă.

„Transportul de pasageri și mărfuri se vor bloca. Astfel problemele financiare ale întreprinderii vor crește în continuare” a declarat Slusari.

El a mai spus că, în ultimele 2 luni, datoriile înreprinderii au crescut cu aproape 300 de milioane de lei, iar o partie din acestea ar fi artificiale, pentru falimentarea și apoi preluarea companiei de interese private.

„Fondul de salarizare este de 30 de milioane de lei lunar. Acum se încearcă abia pe noiembrie să se achite salariile. Nu exclud că marea majoritate din aceste datorii sunt artificiale, cum s-a întâmplat și cu Air Moldova. În așa situație, în orice clipă orice agent economic poate să depună cererea pentru insolvabilitate”, a mai menționat Slusari.

Iar potrivit deputatului Lilian Carp, Calea Ferată va fi supusă unui atac raider.

„Din ce înțeleg eu, acolo compania este furată de ce nu va fi necesar atunci când urmează a fi privatizată întreprinderea. Pe de altă parte ei fac alte scheme care duc la creșterea datoriilor. Și mai departe se pregătește privatizare propriu-zisă. Percepția mea e că inițial ei vor să concesioneze anumite servicii, cum ar fi transportul de marfă, care este mai profitabil. A mai fost o încercare în 2014-2015, iar acum se revine la situație de atunci. Calea Ferată va fi supusă unui atac raider în foarte scurt timp.”, a spus Carp.

Iar analistul politic Victor Ciobanu susține că „interesele actualei majorități parlamentare sunt perpetuarea problemelor de la Calea Ferată, pentru a o prelua ulterior”.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: