Ştiri

Sursa imaginii: agrobiznes.md

Postat de: Mazur Rodica

Ştiri / Economic

02 Feb. 2021 / 13:30

Un nou program de susţinere pentru antreprenorii locali

Un nou program de identificare a partenerilor de afaceri străini pentru antreprenorii locali a fost lansat de Agenţia de Investiţii. Denumit „Export mission”, proiectul va spori şi diversifica vânzările peste hotare de produse din domeniile-cheie ale Moldovei, relatează Moldova 1.

Prin intermediul acestuia, antreprenorii moldoveni vor stabili parteneriate cu potenţialii clienţi din România, Germania şi Ţările Baltice. La program pot participa 30 de companii, câte zece pentru fiecare sector, iar acestea vor fi selectate prin concurs.

„Obiectivul de bază al proiectului nostru este întărirea competitivităţii la export prin crearea unor reguli de joc clare, prin îmbunătăţirea condiţiilor şi a mediului de afaceri”, susţine Aureliu Casian, directorul unităţii de aplicare a proiectului Băncii Mondiale de „Ameliorare a competitivităţii” în Moldova.

„Aceste misiuni presupun participarea a 30 de companii autohtone, selectate din trei sectoare economice, pentru a face parte din acest program. Este vorba de sectorul fructe proaspete şi procesate, este vorba de sectorul electronic şi echipamente şi utilaje, precum şi fabricarea mobilei”, a menţionat Rodica Verbeniuc, directoare la Agenţia de Investiţii.

Antreprenorii locali pot depune un formular de participare până pe 12 februarie. Câştigătorii vor beneficia de două misiuni de afaceri, pe două pieţe de export diferite. „Export mission” este parte a proiectului Ameliorarea competitivităţii, finanţat de Banca Mondială.

Comentarii