Scheme de 400 de milioane de lei
Politic 9 iulie 2019, 20:44 | 2102

O mana de oameni a transformat statul Republica Moldova in propria afacere. Este declaratia ministrului Economiei Vadim Branzan, care a vorbit astazi, intr-un briefing, despre schemele frauduloase, puse la cale de fosta guvernare. Potrivit lui Branzan, banii cetatenilor ajungeau nu in buget, ci la un grup criminal organizat.

Vadim Brânzan spune că a primit multe plângeri de la cetăţeni şi de la antreprenori, care descriu în detalii schemele de extorcare a banilor, iar cei care refuzau să plătească taxe ilegale erau arestaţi, şantajaţi cu dosare penale sau rămâneau fără afaceri.

Astfel de scheme există în multe alte sectoare ale economiei, afirmă ministrul Brânzan, potrivit căruia prejudiciul este de milioane de lei, lunar.

Vadim Brânzan le-a transmis un mesaj tuturor şefilor de instituţie, procurorilor şi judecătorilor, care ar fi participat la schemele frauduloase.

Brânzan a avut un mesaj şi pentru - cităm - "noii Plahotniuci, care se cred în formare".

Potrivit lui Vadim Brânzan, Ministerul Economiei elaborează un proiect de lege, care să pună bazele unei economii transparente şi competitive prin anihilarea monopolurilor şi a schemelor din offshore. Totodată, vor fi organizate concursuri transparente de suplinire a funcţiilor vacante, la care sunt aşteptaţi oameni integri şi profesionişti.

Ministrul Economiei a dat asigurări că instituţia pe care o conduce beneficiază de sprijinul necondiţionat al Statelor Unite şi al Uniunii Europene în implementarea reformelor. Deputatul PD Sergiu Sârbu a catalogat acuzaţiile ministrului Economiei la adresa fostei guvernări drept o hărţuială.

Pe de altă parte, reprezentanții Căii Ferate din Moldova afirmă într-un comunicat de presă că îşi manifestă îngrijorarea şi tratează cu toată responsabilitatea declaraţiile ministrului Economiei. Totodată, se spune că întreprinderea a transportat, în 2018, aproximativ 4,9 milioane de tone de mărfuri și nu 10 milioane, iar tarifele percepute pornesc de la contextul pieţei și se iau în calcul taxele transportatorilor auto, care ar fi principalul concurent al feroviarilor. În același comunicat se mai precizează că CFM este gata să-şi asume întreaga responsabilitate pentru eventuale ilegalităţi identificate în activitatea subdiviziunilor sale. 

Opinia ta contează. Comentează!