Comisiile speciale instituite în cadrul primăriilor vor examina cererile depuse de agricultori, vor întocmi listele solicitanţilor şi le vor prezenta, până pe 7 septembrie, serviciilor teritoriale ale AIPA.  După verificarea corespunderii criteriilor de eligibilitate a dosarelor depuse, cererile şi listele vor fi transmise Comisiei centrale de profil din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.

La final, AIPA, în baza recomandării Comisiei centrale, în termen de 15 zile lucrătoare, va asigura perfectarea documentelor privind transferul compensaţiilor la contul bancar al solicitantului, cu transmiterea acestora spre plată Ministerului Finanţelor, care va asigura efectuarea transferurilor respective.

Solicitanţii vor trebui să anexeze la cererea de solicitare a sprijinului financiar o declaraţie pe proprie răspundere privind pierderile suportate, copia extrasului din Registrul persoanelor juridice sau buletinul de identitate pentru persoanele fizice, un certificat eliberat de către Primăria din localitate, care va atesta că solicitantul deţine plantaţii viticole şi pomicole, certificatul de atribuire a contului bancar, copii ale facturilor fiscale şi actelor de achiziţie a mărfurilor.