Deși paza încerca să ghideze oamenii, unii vizitatori nu s-au putut orienta pe unde să iasă. Mai operativi, însă, au fost angajații centrului comercial, care nu au întimpinat dificultăți.
„Noi de mai multe ori participăm la astfel de simulări. Sunt organizate des. Am fost informați cum să ne comportăm”.
„Eu, de exemplu, am fost un pic confuză. Nu știam în ce parte să o iau și m-am uitat în partea de sus este scris ieșire”.
„Ar fi bine un indicator ceva mai mare, nu o simplă etichetă care scrie ieșire”.
„-Semnalul de alarmă, cum credeți, sună suficient de tare? -Nu, eu nu am auzit până când nu s-a apropiat un domn și ne-a spus să ieșim. Mai bine ar fi să fie un alt sunet care să se audă mai bine”.
Administrația magazinului spune însă, că toate sistemele funcționează perfect.
„Știți, păreri sunt multe. Dar sunt specialiști care obiectiv apreciază aceste lucruri și pot să vă asigur că la noi totul corespunde standardelor”, a menționat Denis Cernei, administratorul centrului comercial.
Pompierii, care au urmărit întregul proces au venit cu o recomandare.
„Unica recomandare ca administratorii să păstreze și să verifice toate sistemele de înștiințare, de stingere a incendiilor să le păstreze în stare bună de funcționare”, a spus Oleg Malașevschi, șeful secției Tactici de Intervenție, dir. pompieri și salvatori IGSU.
Simularea incendiilor în centrele comerciale a început după ce mall-ul din orașul Kemerovo din Federația Rusă a fost cuprins de flăcări. Acolo incendiul a luat viața a peste 60 de adulți și copii. Simulările vor continua și în următoarele zile. În paralel, o comisie formată din reprezentanți a mai multor instituții vor efectua verificări în toate localurile de agrement din țară.