Misterul MH370. Nava care caută epava aeronavei a dispărut timp de trei zile de pe radar

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Seabed Constructor, nava aparținând firmei de cercetări submarine Ocean Infinity, care caută epava zborului MH370, a dispăut timp de trei zile de pe radar. Cotidianul britanic The Guardian scrie că nava, angajată de guvernul Malaeziei, pare a-și fi oprit fără nicio explicație sistemul de monitorizare prin satelit.

Ambarcațiunea s-a „evaporat” de pe radar pe 1 februarie, pentru ca trei zile mai târziu, duminică, 4 februarie, să reapară pe ecranele de urmărire, în afara zonei de căutare și în drum spre portul australian Fremantle, pentru realimentare cu combustibil, notează Digi 24.

Nici autoritățile malaeziene, nici compania Ocean Infinity nu au oferit până acum o explicație legată de această situație, în ciuda insistențelor rudelor celor dispăruți în zborul MH370, notează jurnaliștii britanicii.

În decursul celor trei zile, teoriile conspirației s-au ținut lanț pe rețelele de socializare. Unii dintre utilizatori au scris că nava s-a abătut de la ruta de căutare pentru a scoate din adâncuri o comoară rămasă în urma unui accident naval din 1911.

Kevin Rupp, unul dintre cei însărcinați cu monitorizarea navei Seabed Contructor, a spus că speculațiile nu își au rostul și că, cel mai probabil, echipajul a hotărât să decupleze sistemul radar pentru a menaja familiile celor dispăruți de tribulații inutile, în cazul în care ar fi depistat niște piste care s-ar fi dovedit până la urmă a fi false.

Pe 8 martie 2014, 239 de pasageri aflați la bordul unui Boeing 777 au dispărut fără urmă în timpul unei călătorii între Kuala Lumpur și Beijing. În ciuda celei mai scumpe căutări subacvatice din istorie, locația prăbușirii avionului rămâne încă o enigmă.

Căutările, desfăşurate pe o suprafaţă de 120.000 km2 în sudul Oceanului Indian, în largul Australiei, pe baza analizei traiectoriei posibile a aparatului, nu au scos la iveală nicio urmă a aeronavei.

Căutările pe mare, cele mai ample din istorie, desfăşurate sub conducerea Australiei, în cooperare cu Malaezia şi China, ţara de unde proveneau majoritatea victimelor, au fost suspendate în ianuarie 2017.

Conform unui acord cu guvernul malaezian, firma Ocean Infinity nu va fi remunerată decât dacă va reuşi să găsească avionul sau cutiile negre, în caz de succes urmând să primească până la 70 milioane de dolari (58 milioane de euro).

Noua zonă de căutări se întinde pe 25.000 km2, la nord de precedenta, în sudul Oceanului Indian.

Operaţiunile vor dura cel mult trei luni.

Nava Seabed Constructor, sub pavilion norvegian, este echipată cu opt drone dotate cu sonare şi cu camere de filmare, capabile să coboare până la adâncimi de 6.000 metri.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...