/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 793: Bombe de ultimă generație și alerta ISW. Ucraina a retras tancurile Abrams de pe linia frontului

/VIDEO/ Dezvăluirile killerului Proca, bruiate. Semnalul TV8, difuzat de „Moldtelecom”, a fost bruiat

missing
03 noiembrie 2017, ora 18:05

„Se întrerupe emisia noastră la Sângera. Iurie Stoianov scrie că se întrerupe și la Chișinău. Iată cum arată ecranul nostru în timpul emisiunii. Dar cel mai interesant este că în timpul pauzei publicitatea se vede foarte bine”, a menționat moderatoare Natalia Morari.

În timpul emisiunii, mai mulți telespectatori, abonați la operatorul de stat „Moldtelecom” s-au plâns că semnalul este bruiat, în timp ce celelalte posturi nu aveau nici o problemă. Semnalul a dispărut exact în momentul în care invitații Nataliei Morari discutau dezvăluirile killerului Vitalie Proca. Astăzi, responsabilii de la „Moldtelecom” au făcut public un comunicat în care menționează că TV8 ar fi vinovat de problemele tehnice apărute.

Problema identificată cu privire la oscilațiile de imagine a fost localizată în cadrul studioului canalului TV8, soluționarea căreia nu vizează responsabilitatea „Moldtelecom”. În acest context, solicităm dezmințiri din partea canalului TV8, care a acuzat compania de provocare de distorsiuni, fără a verifica cu exactitate cauza apariției acestora”, se mai arată în comunicatul citat.

Deși la nivel de conducere „Moldtelecom” se spală pe mâini, tehnicienii instituției nu sunt la fel de siguri. „Cauza e de acolo de unde se transmite semnalul. Poate să fi fost și la noi o problemă tehnică, se mai întâmplă uneori să fie dereglări. Poate să fie asta din partea noastră, dar mai des e problema la cei care transmit canalul, postul cela”, ne-a declarat la telefon unul din tehnicienii Moldtelecom.

TV8 respinge învinuirile, iar echipa de tehnicieni spune că același semnal a fost transmis și altor operatori, dar distorsionări de imagine s-au înregistrat doar la abonații Moldtelecom.

Dacă e să dăm crezare celor spuse de către conducerea Moldelecom, noi trebuia să fim asaltați în timpul emisiunii de către abonații StarNet, de către abonații Orange, ARAX. Dar așa ceva n-a fost. Compania Moldtelecom acum cere scuze publice de la noi. Eu pot să le spun că poate mai degrabă ar fi cazul ca ei să solicite de la noi toate plângerile care au venit pe parcursul emisiunii de la telespectatori, de la abonații lor? Pentru un operator de cablu este un lucru grav”, menționează realizatoarea emisiunii Politica, Natalia Morari.

Și-au exprimat îngrijorarea și mai multe ONG-uri de media, care au cerut Consiliului Coordonator al Audiovizualului să se autosesizeze și să solicite explicații de la furnizorul de servicii de televiziune.

„Noi tragem alarma că au loc situații de îngrădire a accesului la informație și a libertății de exprimare, iar organele competente ar trebui să se autosesizeze pentru a elucida cele întâmplate și, respectiv, dacă este cazul, să sancționeze persoanele care sunt vinovate de acest fapt”, afirmă Zinainda Gheață, expert CJI.

Experții cer, de asemenea, Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației să elucideze cauzele bruierii semnalului video de la TV8.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram