/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 793: Bombe de ultimă generație și spioni deghizați în mecanici. Tancurile Abrams, retrase de pe front

De unde apare surplusul de apă în factură și ce soluții de diminuare propune Apă Canal

missing
15 octombrie 2017, ora 15:41

Astfel, Apă Canal spune că în conformitate cu prevederile art. 29, alin. 2 din Legea privind serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare din 2013, în blocurile locative în care contractele de furnizare a serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare sunt încheiate cu gestionarul blocului locativ, facturarea serviciului se efectuează în baza tarifelor aprobate pentru furnizarea acestui serviciu la blocul locativ şi a volumului de apă înregistrat de contorul comun instalat la branşamentul blocului, cu distribuirea integrală pe apartamente a volumului de apă înregistrat.

Astfel, volumul înregistrat de contorul de la branşamentul blocului locativ, dar nedistribuit, în baza indicaţiilor contoarelor individuale/normelor de consum aplicate se repartizează adăugător pentru fiecare apartament, proporţional consumului înregistrat de contoarele instalate în apartament şi conform normelor de consum.

Diferenţa de volum este cauzată de mai mulţi factori, cum ar fi:

– multe contoare sunt instalate vertical, ceea ce duce la mărimea pierderilor de apă înregistrate;
– folosirea magneţilor duce la oprirea vechilor contoare;
– majoritatea contoarelor sunt vechi şi expirate;
– decalaj între citirea apometrelor şi subsol;
– majoritatea contoarelor nu corespund normelor tehnice. Altfel spus: nu sunt sigilate, sunt montate cu abateri sau – au termenul de exploatare expirat;
– proprietarii nu permit citirea datelor.

Prin urmare, datorită tuturor acestor factori, se înregistrează diferenţe mari faţă de contorul comun din subsol.

Pentru a diminua diferența volumului de apă cheltuit și achitat ACC susține că contorizarea de la distanţă a tuturor apartamentelor blocurilor locative este cea mai eficentă metodă.

Asemenea aparate au fost instalate în cinci blocuri din capitală încă în anul 2013. Trei dintre acestea sunt contorizate sută la sută. În primele trei blocuri diferenţa de volume dintre contorul comun la bloc şi ceea ce indică contorul individual din fiecare apartament constituie 0,98 la sută. În celelalte două blocuri, în care există discrepanţe şi nu toţi consumatorii au dorit să le fie schimbate contoarele de tip nou, se înregistrează o diferenţă de 500 m3 pe an. Din acest considerent, începând cu anul curent – 2017, a fost iniţiată procedura de trecere la contorizarea de la distanţă a tuturor apartamentelor blocurilor locative. Pentru început vorbim despre instalarea contoarelor în cel puțin 100 de blocuri.

Instalarea contoarelor se face din contul ACC și costă în jur de 5 mln. de lei. Prin urmare, în aprilie curent au fost instalate contoare de precizie în 13 blocuri din capitală unde se înregistrează diferenţe mari între consumul indicat de contorul comun şi cel raportat de locatari în baza apometrelor individuale.

Până la sfârșitul anului curent, funrizorul de apă va decide care varinată este mai optima: fie instalarea contoarelor noi de precizie înaltă, fie instalarea unor dispozitive în contoarele deja existente. Chiar și așa repartizarea volumului de apă nefacturat va continua, fiind o reformă utilă privind dezvoltarea furnizorului de apă.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram