Cum îţi cumperi un tanc rusesc şi ce poţi să faci cu el

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Civilii pot achiziţiona cu relativă uşurinţă, dacă doresc, un tanc rusesc de tip T-72. Sau orice alt echipament de luptă din vremea URSS, dacă au buzunarele suficient de adânci şi pline.

Dacă în stare nouă tancul T-72 costă un milion de dolari, în stadiul în care ajunge la clienţii civili maşinăria de război rusească mai valorează doar 50.000 de dolari. Dar principalul tanc de luptă al Rusiei, 45 de tone de fier încununate de un tun, ajunge la doritori după 40 de ani de utilizare, scrie Wired.

Citeşte şi: Putin ameninţă cu bombe nucleare pentru că şi-a dat seama că n-are bani de tancuri

În prezent, în armata Rusiei se află încă 5.000 de asemenea tancuri. Armatele Slovaciei, Cehiei, Ungariei şi Poloniei, care mai au încă maşinăria în dotare din timpul URSS, fac curăţenie în stocurile de echipamente pentru a face loc maşinăriilor NATO.

Aşa că cine are dorinţă, 50.000 de dolari, nervi de oţel pentru toată hârțogăria necesară şi alte mii bune de euro pentru plata transportului (de ex. 20.000 pentru transportul în SUA), poate deveni proprietarul unui tanc rusesc, scrie sursa citată.

Majoritatea dealerilor de tancuri se află în Cehia. Aceştia susţin că au cumpărat pe bani puţini echipamentele învechite şi au la ofertă tot ce îşi poate dori un pasionat: elicoptere de atac, tunuri howitzer, avioane de luptă, camioane pentru lansatoare mobile de rachete.

În preţul de bază intră orice reparaţie crucială de care are nevoie maşinăria ca să meargă. Dealerii repară sistemele hidraulice, electrice, de frânare, de direcţie, motorul, schimbă cauciucurile şi lichidele şi îi dau şi-o vopsea verde-militar în aceşti bani, înainte de a-ţi livra achiziţia.

Citeşte şi: (GALERIE FOTO) Putin a deschis la Moscova un Disneyland cu lansatoare de grenade și tancuri

Maşinăriile nu sunt însă reparate în adevăratul sens al cuvântului şi ajung la client îndoite şi învechite, aşa că preţul poate urca şi cu încă 30.000 de dolari dacă vrei să aduci tancul, spre exemplu, la stare aproape nouă, aşa cum îşi doresc unii colecţionari.

Tranzacţia începe printr-un avans de 30% şi o aşteptare de două luni în timp ce autorităţile cehe elaborează partea lor de documentaţie. Reparaţiile ce revin dealerilor sunt făcute după ce maşinăria primeşte undă verde pentru export şi durează cam două luni. E o idee bună să solicitaţi în această perioadă şi o traducere a manualului de folosire, care e în cehă sau rusă.

Urmează partea de documentaţie din SUA, care presupune patru documente. Tancul e trimis în SUA abia după ce sunt scoase de pe el toate mitralierele şi se taie o gaură în tun. Tancul trebuie curăţat de orice urmă de noroi, potrivit reglementărilor Departamentului pentru Agricultură.

Transportul maşinăriei mai adaugă nişte mii bune de dolari la întreaga afacere. În plus, doritorii trebuie să ştie că, o dată intraţi în posesia tancului, au nevoie de buzunare adânci şi teren propriu cât vezi cu ochii – maşinăria de război are un motor V12 care mănâncă 7,5 litri de motorină la 1,6 kilometri şi nu poate rula pe străzi.

Citeşte şi: (FOTO și VIDEO) Tancul-dronă, noua armă revoluționară a americanilor


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...