Maia Sandu cere anularea contractului de concesionare a Aeroportului Chișinău

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Reprezentanții Partidului Acțiune și Solidaritate cer premierului Pavel Filip, ministrului Transporturilor, Iurie Chirinciuc, și Procuraturii Generale revizuirea contractului de concesionare a Aeroportului Internațional Chișinău.

Liderul PAS Maia Sandu a anunțat astăzi că a făcut o adresare către organele naționale, în care cere revizuirea contractului de concesionare a Aeroportului Internațional Chișinău pentru 49 de ani companiei rusești „Avia Invest”, pe motiv că procesul a fost ilegal.

„După furtul bancar, concesionarea Aeroportului, este a doua afacere misterioasă în care guvernarea refuză să facă lumină. Dacă în cazul elucidării furtului bancar avem, cel puțin, niște acțiuni declarative și promisiuni din partea guvernării prin care ni se spune că cei implicați în furt vor fi identificați, iar banii vor fi recuperați, în cazul Aeroportului Internațional Chișinău lucrurile nici nu se discută, în pofida faptului că există dovezi serioase că încheierea contractului de concesionare a fost cu încălcări grave ale legislației, a declarat Maia Sandu în cadrul unei conferințe de presă.

Potrivit acesteia, principala inegalitate ar fi faptul că semnarea contractului nu s-a făcut cu Asociația care a câștigat concursul, ci cu o altă persoană juridică, care nu a participat la concurs.

„Ulterior s-a constatat că, contractul a fost semnat cu încălcarea legii cu privire la parteneriatul public privat, administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice. În timp ce concursul a fost câștigat de Asociația persoanelor juridice „Aeroportul Habarovsc” din Federația Rusă și „Kolomenskii Zavod”, contractul de concesionare a fost semnat cu o altă persoană juridică, SRL „Avia Invest”, care nu a participat la licitație și nu a demonstrat că satisface criteriile care trebuiau să stea la baza atribuirii concesionării. Este o probă suficientă pentru a declara contractul nul”, a mai spus Maia Sandu.

Citește și: (DOC) MJ și CNA propun rezilierea contractului de concesionare a Aeroportului Chișinău

Decizia de concesionare a aeroportului, pe o perioadă de 49 de ani, a fost luată în luna august a anului 2013. În aceeași perioadă s-a renunțat și la pachetul majoritar de acțiuni de la Banca de Economii. Atât BEM cât și Aeroportul au ajuns sub controlul unor companii controlate de controversatul om de afaceri Ilan Șor.

Într-un rapoart cu privire la concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău, făcut public în luna august 2015, Centrul Național Anticorupție (CNA) recomandă inițierea procedurii de anulare a contractului de concesiune a Aeroportului Internațional Chișinău de către Ministerul Justiției, încheiat între Agenția Proprietății Publice și Avia „Invest”.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...