(STUDIU) Efectul pe care îl are dimensiunea paharelor asupra cantităţii de băutură consumate

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Cambridge au descoperit că paharele mai mari îi fac pe oameni să bea mai mult, chiar şi în cazul în care cantitatea de băutură din recipiente este aceeaşi. Cercetătorii suspectează faptul că dimensiunea paharelor ne produce senzaţia că mai avem încă de băut şi că trebuie să terminăm băutura din pahare cât mai repede.

În cadrul unui experiment realizat într-un bar, specialiştii britanici au oferit clienţilor vin în pahare de 125 şi 175 de mililitri. Paharele au fost schimbate apoi la fiecare două săptămâni cu altele având volume de 250, 300, respectiv 370 de mililitri. La finalul studiului s-a constatat că volumul de vin achiziţionat zilnic a fost de 9,4% mai mare atunci când licoarea a fost vândută în recipiente mai mari decât atunci când a fost servită în pahare standard. Cu toate acestea, vânzările nu s-au schimbat atunci când echipa a folosit pahare mai mici .

Coordonatoarea studiului, profesorul Theresa Marteau, ale cărei rezultate au fost publicate în revista BMC Public Health, a declarat că guvernul britanic ar trebui să ia în considerare implementarea unor măsuri privind dimensiunile maxime ale paharelor de sticlă.

„Acest studiu sugerează că evitarea utilizării paharelor de vin mai mari ar putea reduce cantitatea de băuturi alcoolice pe care oamenii o beau. Avem, însă, nevoie de mai multe cercetări pentru a confirma acest efect, dar dacă este cazul, atunci va trebui să regândim modul în care această măsură ar putea fi pusă în aplicare. De exemplu, cum ar fi să se elibereze autorizaţii pentru fabricarea paharelor de sticlă doar dacă acestea au o anumită dimensiune?”, se întreabă Theresa Marteau.

Tot mai multe dovezi sugerează faptul că până şi consumul moderat de alcool ar putea fi un factor de risc major pentru declanşarea unor afecţiuni cum sunt problemele cardiace, obezitatea şi cancerul.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...