(VIDEO) Motivul pentru care toate avioanele au geamuri rotunde

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Iniţial, ferestrele avioanelor nu erau rotunde, ci rectangulare, asemenea geamurilor pe care le avem cu toţii acasă. Pe parcurs ce tehnologia din domeniul aviaţiei a avansat, aeronavele au fost concepute să zboare la altitudini tot mai mari, în primul rând pentru a evita turbulenţele din atmosferă şi apoi pentru a reduce consumul de combustibil.

Drept rezultat, corpul navelor de zbor trebuia presurizat, pentru a asigura confortul pasagerilor pe parcursul călătoriei lor în atmosfera rarefiată.

De asemenea, cabina aeronavelor trebuie să aibă o formă cilindrică, pentru a reduce diferenţa de presiune dintre aerul de la interior şi cel de la exteriorul acesteia.

Dat fiind faptul că fuzelajul avionului se dilată pe parcurs ce aparatul de zbor se înalţă, nivelul de presiune se măreşte, iar întreaga forţă de contracţie se răsfrânge asupra materialului din care este fabricat corpul avionului.

Luând în considerare forma cilindrică a aeronavei, se explică de ce presiunea dintre interior şi exterior este preluată în totalitate în materialul fuzelajului, circulând până în momentul în care întâmpină obstacole. Astfel, dacă ferestrele avionului au formă rectangulară, fluxul de presiune este întrerupt, iar fuzelajul suportă stresul până când ajunge să cedeze.

Pe de altă parte, dacă ferestrele sunt ovale sau rotunde, corpul avionului suportă mai bine forţa de presiune, deoarece aceasta circulă în mod eficient prin materialul din care este fabricat fuzelajul.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...