Nu numai zapada, viscolul si defectiunile tehnice produc anulari de trenuri, ci si lipsa de calatori. Din aceasta cauza au fost scoase din circulatie garniturile de pe cursele matinale spre Tighina si Ungheni. Caile Ferate spun ca de vina ar fi gradul de ocupare redus al unor trenuri. Decizia i-a nemultumit pe mai multi calatori in special pe cei care fac zilnic naveta cu trenul pentru a ajunge la munca.
De doua zile trenul de pe cursa Chisinau- Ungheni, de la ora 3 si 44 nu mai circula. Acest i-a nemultumit pe locuitorii satelor unde stationa garnitura. Cei mai indignati sunt satenii Bumbata, care muncesc la Ungheni. Acum ei nu au ce se deplasa la serviciu, iar elevii la scoala.
Ecaterina TURTUREANU, BUMBÄ‚TA, UNGHENI: “Suntem foarte nemultumiti... ne-au luat si unicul mijloc care era mai accesibil...”
Pasagerii sustin ca le era comod avand in vedere ca si biletele nu erau chiar scumpe. Suparati oamenii au semnat o plangere pe care au transmis-o Ministrului Transportului.
Nicolae PÂNZARU, BUMBÄ‚TA, UNGHENI: “Eu vin de la Bumbata si pana la Ungeni platesc sase lei, cu microbuzul 12 lei este diferenta.”
Sefii de la Caile Ferate sustin ca au suspendat cursa feroviara deoarece doar 10-15 la suta din bilete erau vandute, iar spre Ungheni ar circula si alte trenuri, doar ca la alte ore.
Miron GAGAUZ, SEF ADJUNCT, CÄ‚ILE FERATE: “Practic aceste trenuri circula goale. Închipuiti-va ca din cele 400 de locuri, abia acoperim 50. Rezulta ca pe aceasta ruta înregistram pierderi de 65 de mii de lei în fiecare zi.”
Tot din acelasi motiv a fost anulata si cursa Chisinau-Tighnia de la ora 8 si 30 de minute. In acelasi timp, mai multe itinerare au fost scurtate, iar mai multe case de bilete au fost inchise, calatorii fiind obligati sa procure tichete de la conductori. Administratia CFM sustine ca toate aceste masuri fac parte din planul de reducere a cheltuielilor intreprinderii, care se afla intr-o criza financiara. In luna mai, pretul biletelor de calatorie au fost majorate in medie cu 21 la suta.