Ministerul Transporturilor inca se gandeste daca sa rezilieze sau nu contractele cu firmele care repara drumul Chisinau-Ungheni. Iar asta pentru ca azerii si cehii care fac soseaua au venit cu un plan de recuperare a timpului pierdut, de teama sa nu ramana fara contracte. Pe santiere munca e in toi.


Pe drumul care duce spre Straseni astazi se muncea la foc continuu, tablou pe care nu l-am fi putut vedea acum cateva saptamani. Atunci, muncitorii mai mult stateau decat lucrau, desi erau prezenti pe santier.

Nu am avut materiale, acum avem de toate. Daca vom avea o toamna lunga reusim.”


“Noua ce ni se spune, aceea facem eu nu stiu mai departe.”


Cei mai nerabdatori sunt soferii care numara zilele pana vor disparea santierele de pe sosea.


Aici 5 lucreaza si 15 sunt in functie. Foarte greu lucreaza, iaca uitati-va, cine acum lucreaza? Ca sa ajungi la Buiucani trebuie sa inconjori o gramada.”


“Bine ca macar repara, asteptam nu avem de ales.”


La inceputul lunii septembrie, ministrul Transporturilor a anuntat ca va rezilia contractele cu firmele din Azerbaijan si Cehia care repara drumul Chisinau-Ungheni, intrucat companiile au facut doar 3 la suta din volumul de lucru. Imediat dupa anunt, companiile au venit cu un plan de recuperare a timpului pierdut. Acum inginerii il analizeaza, apoi se va decide daca ministerul va deface contractele sau nu.

Pentru reparatia drumului Chisinau-Ungheni-Sculeni, care are o lungime de 92 de km, vor fi cheltuiti aproape 80 de milioane de euro imprumutati de la bancile europene.