In timp ce autoritatile cauta modalitatea prin care sa rezilieze contractul de concesiune a aeroportului international Chisinau, compania Avia Invest se lauda cu proiecte mari de modernizare. Conducerea companiei a aratat astazi presei ce lucrari se fac si promite ca in cateva luni, aeroportul va arata altfel. Chiar si asa, administratia recunoaste ca o parte din proiecte sunt realizate din profitul inregistrat, lucru pe care guvernul si CNA il reproseaza.

Publicat:08.09.2015, 16:24


Petru JARDAN, DIRECTOR GENERAL “AVIA INVEST”: “Speram ca nu va fi reziliat, nu luam in calcul aceasta varianta.


Pe aceasta nota optmista, directorul Avia Invest, companie ce a luat in concesiune aerportul, s-a laudat astazi cu ceea ce a inceput sa modernizeze. In prezent, se lucreaza la 3 zone – cea de plecari, de sosiri si de bagaje. Zona de plecari a fost dublata ca suprafata, iar acum se fac ultimele lucrari pentru ca in aceasta luna  sa fie data in exploatare.


SINCRON: Petru JARDAN, DIRECTOR GENERAL “AVIA INVEST”: “Se pun ultimele


Astfel, ar urma ca numarul portilor sa ajunga de la 12 la 18, iar numarul pasagerilor deserviti sa creasca de la 420 la 750 pe ora. 


Petru JARDAN, DIRECTOR GENERAL “AVIA INVEST”: “A fost schimbata fatada


Reconstructia zonei de sosiri este ceva mai in urma, si ar fi urma sa fie gata pana la sfarsitul anului.


Zona de bagaje a fost, de asemenea, dublata, iar asta ar urma, potrivit celor de la Avia Invest, sa micsoreze timpul in care calatorii isi vor primi bagajele. Modernizarea celor trei zone ar urma sa coste 9 milioane de euro. 


Petru JARDAN, DIRECTOR GENERAL “AVIA INVEST”: “Sunt si bani Avia Invest, dar si din profit.


Este exact ceea ce Centrul Anticoruptie ii reproseaza companiei Avia Invest, ca in loc sa investeasca banii proprii, firma foloseste si profitul. Lucrari se fac in acest moment si pe aerodrom, unde pista ar urma sa fie largita de la 45 la 60 de metri.


Anisoara LOGHIN, REPORTER PRO TV: “Locul acestor gramezi imense de nisip va fi luat de asfalt. Si asta pentru ca, pe acest teritoriu cu o suprafata de 40 de mii de metri patrati urmeaza sa fie largit peronul si sa fie amenajate 16 locuri de parcare pentru aeronave de dimensiuni mari. Probabil in incercarea de a impresiona, cei de la Avia Invest spun ca desi lucrarile urmau sa se incheie in 2017, totul va fi gata in numai doua luni.” 


Recent, guvernul a anuntat ca vrea sa rezilieze contractul prin care aeroportul a fost dat in concesiune companiei Avia Invest. Asta dupa ce un raport al CNA a aratat ca Avia Invest nu a investit bani proprii in modernizare, ci a cheltuit profitul aeroportului. Centrul Anticoruptie banuieste ca o parte din miliardul furat din cele trei banci ar fi ajuns la aeroport si acolo ar fi ramas. Avia Invest a negat acuzatiile. In cateva saptamani, comisia creata de guvern va decide care va fi soarta contractului de concesiune.