Lucrările de reabilitare a podului de pe strada Mihai Viteazul sunt tergiversate de reținerea șefului Direcției Generale de Mobilitate Urbană, Vitalie Mihalache, acuzat de corupție. Sunt declarațiile făcute de Ion Ceban, potrivit căruia timp de o lună, pe șantier ar fi bătut vântul. În pofida declarațiilor primarului, astăzi, pe șantier se muncea intensiv, iar inginerii spun că, până în vară, lucrările vor fi încheiate.
„Cred că unul din scopurile reținerii domnului Mihalache a fost inclusiv blocarea proiectelor mari, proiectele de perspectivă pentru anul 2025. Activitatea a fost paralizată pentru o lună de zile, sper că nu va avea un impediment substanțial în această privință”, a menționat primarul capitalei, Ion Ceban.
Declarațiile lui Ceban vin după ce pe 16 decembrie, Centrul Național Anticorupție l-a reținut pe șeful Direcției Generale de Mobilitate Urbană, Vitalie Mihalache. Acesta este acuzat de faptul că ar fi primit sistematic bunuri sau bani de la persoane fizice și juridice, iar în schimb, atribuia preferențial contracte pentru efectuarea lucrărilor de construcție sau reparație a trotuarelor, carosabilului pentru transportul public, accesului către curți.
Ceban nu a precizat cine, în opinia lui, s-ar face vinovat de faptul ca Mihalache a ajuns după gratii, dar a dat asigurări că scopul acestor acțiuni ar fi fost blocarea proiectelor primăriei. Deși potrivit primarului, lucrările ar bate pasul pe loc de atunci, pe șantierul de acolo, astăzi, se muncea.
„Pe șantierul de pe podul Mihai Viteazu am surprins zeci de muncitorii care muncesc aici de cu zor. Șefii de șantier dau asigurări că șoferii vor fi nevoiți să se înghesuie cu mașinile pe câte o bandă doar până la vară”.
Mai mult, după reținerea lui Mihalache, interimatul funcției a fost preluat de adjunctul acestuia, astfel, direcția are la moment un șef care îi asigură activitatea. Inginerul proiectului ne-a dat astăzi asigurări că lucrările vor fi finalizate în termenii anunțați anterior.
„Pe partea stângă a podului se va circula începând cu luna iunie sau iulie, lucrările în totalitate se vor finaliza la sfârșitul anului 2025.- În această vară se va circula pe ambele sensuri ale podului?- Da, pe ambele sensuri”, a punctat inginerul oficiului tehnic, Mihai Condrea.
Lucrările de reabilitare au început acum mai bine de 2 ani, iar autoritățile promiteau că acestea ar urma să se încheie în 12 luni. Până acum termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit de câteva ori. Proiectul, inițial evaluat la 78 de milioane de lei, a ajuns să coste 108 milioane de lei, din cauza ajustărilor necesare și a scumpirii materialelor de construcție.