Avocatul Poporului a emis un comunicat în care se arată „dezamăgit de reacția autorităților la demersul său oficial privind identificarea de fonduri suplimentare pentru echiparea adecvată și asigurarea protecției lucratorilor medicali de contaminare cu COVID-19. Ombudsmanul regretă modul în care au reacționat autoritățile la demersul său, cu admiterea unor replici sau afirmații mai puțin protocolare la adresa sa”.
Mihail Cototobai e de părere că o atare abordare a recomandărilor Avocatului Poporului este ineficientă și distructivă într-un stat democratic.
„Ombudsmanul și echipa sa nu critică autoritățile care depun eforturi supraomenești pentru a face față unei situații de criză de asemenea proporții, (...) demersurile sale au în exclusivitate scopul de a le ajuta”, punctează instituția.
Mai mult, oficiul Avocatului Poporului scrie că „acesta este rolul unei Instituții Naționale pentru Drepturile Omului într-un stat democratic – de a deranja autoritățile, semnalându-le despre anumite lacune ce țin de respectarea drepturilor omului”.
„Pentru ca activitatea acesteia să dea roade autoritățile trebuie să manifeste o atitudine serioasă și responsabilaă față de recomandările Ombudsmanului și să conlucreze cu el”, mai notează instituția.
Amintim că deși deși adresările către ombudsman au fost anonime, șefa de la Sănătate, Viorica Dumbrăveanu, a spus pe nume instituțiilor care s-ar fi declarat nemulțumite de condițiile de dotare în lupta cu COVID-19.
Și premierul Ion Chicu a făcut câteva remarci: „Regretabil că reprezentanți ai statului generează zvonuri”, comentase Chicu, fără a da nume.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.