„Eu cred că taxele pentru drumuri trebuie excluse în general și incluse în accizele pentru combustibil. De ce? Pentru că, să zicem, un bătrânel are un Jiguli vechi și iese doar de Paști cu el, se duce la mormântul buneilor, și el trebuie să plăteasca aceleași taxe ca și cei care merg la volan în fiecare zi. De aceea, voi veni în următoare perioadă cu o propunere în acest sens”, a declarat Igor Dodon.
Autor:
De menționat că în prezent, taxa pentru folosirea drumurilor se achită aparte în Republica Moldova, plata căreia se confirmă printr-un certificat valabil pe o anumită perioadă de timp.
În general, statele din regiune percep aparte taxa de drum. În România, taxa de drum mai este cunoscută sub denumirea de „rovinietă”. Aceasta se aplică doar pe teritoriul României și doar pe drumurile din afara intravilanului reședințelor de județ și municipii. Obligația achitarii taxei de drum revine utilizatorului român sau conducătorului auto, în cazul mașinilor înmatriculate în afara țării. Și statul bulgar percepe plata pentru vinietă ca taxă pentru folosirea drumurilor din Bulgaria. Același sistem este aplicat și în Ungaria, Slovacia, Cehia sau Austria.
Amintim că din martie 2019, prețurile la carburanți se calculează diferit decât până acum. Petroliștii singuri stabilesc și schimbă prețurile de vânzare cu amănuntul a produselor petroliere, fără intervenția ANRE. AGORA a abordat acest subiect la un nou eveniment din seria „On&Off the record”, alături de experții Victor Parlicov și Sergiu Tofilat. Discuțiile au ajuns la concluzia că, în R. Moldova, consumatorul final nu vede concurența dintre petroliști atunci când ajunge la pompă, prețurile fiind aproape la fel. Totodată, unii participanți la eveniment s-au arătat nemulțumiți de sumele pe care le lasă la stațiile PECO. Potrivit lor, o ieșire din situație ar fi includerea taxei de drum în prețul unui litru de benzină.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.