Proiectul „Clasa Viitorului” va ajunge în două universități din țară

Proiectul „Clasa Viitorului” va ajunge în două universități din țară

Viitorii pedagogi vor fi instruiți astfel încât să țină pasul noilor tendințe digitale. Proiectul „Clasa Viitorului”, care presupune o nouă abordare a sistemului educațional, va ajunge în două universități pedagogice din țară – cea de la Chișinău și de la Tiraspol. Proiectul se bazează pe abordarea de tip STEAM, un concept care promovează metode de instruire creative prin valorificarea tehnologiilor informaționale.

Proiectul a fost testat deja în 11 licee din țară. Acum, a fost inaugurat Centrul Național de Inovații în Educație „Clasa Viitorului”. „Gazdele acestui proiect sunt universitățile pedagogice „Ion Creangă” și cea de la Tiraspol, care înseamnă pregătirea a peste 1.000 de cadre didactice pe parcursului unui an, lucru care este important, fiindcă nu putem veni către elevii astăzi cu materia care nici măcar nu e din ziua trecută. Materia trebuie adaptată la noile realizări ale tehnologiilor informaționale. Ne propunem următoarele obiective: sporirea accesului la educație de calitate; dezvoltarea competențelor digitale prin elaborarea și aplicarea conținuturilor educaționale digitale în procesul educațional, creșterea eficacității și eficientizării managementului școlar atât la nivel de sistem, cât și la nivel de școală și clasă, prin intermediul tehnologiilor informaționale”, a declarat ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Monica Babuc.

„De la anul, 90% din locurile de muncă vor necesita competențe digitale. Să ne aducem aminte de raportul prezentat de World Economic Forum anul trecut, care spune că până în 2022, un milion de joburi vor dispărea. În același timp, vor apărea alte două milioane de joburi care acum șapte ani nu existau. Iată de ce e nevoie să producem generații capabile să creeze, să se reinventeze, să dea dovadă de astfel de gândire, încât să se poată adapta la aceste joburi. Instrumentele pe care ni le oferă TIC sunt foarte bune și nu putem să nu le folosim astăzi în domeniul educațional. Doar utilizarea acestor instrumente nu înseamnă că am făcut o schimbare în sistemul educațional, fiindcă și el trebuie adaptat epocii informaționale în care trăim și asta înseamnă o schimbare a curriculei”, a menționat premierul Pavel Filip.

Proiectul este implementat cu sprijinul mai multor parteneri – USAID, UKaid, Guvernul Suediei și fundația unei companii de telefonie mobilă. În total, aceștia au oferit șapte milioane de lei pentru dotarea celor 11 clase din cadrul proiectului pilot și a Centrului Național „Clasa Viitorului” cu tehnologiile necesare. Alți cinci milioane de lei au fost alocați din bugetul de stat.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.