4 milioane de apeluri în primul an de 112. De ce sună moldovenii la serviciul pentru apelurile de urgență

4 milioane de apeluri în primul an de 112. De ce sună moldovenii la serviciul pentru apelurile de urgență

Astăzi se împlinește exact un an de când Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112 a devenit activ în Republica Moldova. În prezent, Serviciul 112 automatizează toate procesele care anterior se derulau separat la poliţie, ambulanţă şi pompieri.De la lansarea proiectului, numărul de urgență 112 a fost apelat de 3.900.000 de ori, însă umărul apelurilor non-urgente este încă unul semnificativ. Din media zilnică de 12.000 de apeluri la 112, mai mult de 68% nu poartă caracter de urgență.

Potrivit administrației serviciului, din numărul total de apeluri de urgență, operatorii 112 au reușit să preia 54% de apeluri în primele 5 secunde, iar durata medie de procesare a unui apel de urgență este de până la 40 secunde.

„Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță – 77%, Poliție – 21%, Pompieri – 2%. Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav, dureri abdominale sau de spate, infracțiune contra vieții, contra patrimoniului, în domeniul transportului și incendiile. Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și raioanele Orhei, Criuleni și Hâncești”, se arată într-un comunicat de presă al Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112.

Pe parcursul acestei perioade, fiecare din noi - operatorii, administrația, personalul tehnic a făcut o munca enormă, o muncă care să aducă valoare Serviciul 112. Efortul depus de fiecare din noi a avut menirea să afirme Serviciul 112 în societatea noastră ca un serviciu indispensabil și util oamenilor. Deși este o perioadă relativ scurtă, am reușit împreună sa obținem rezultate cu care astăzi ne putem mândri cu toții. Ne exprimăm toată gratitudinea pentru echipa mare de operatori. Voi sunteți pilonul de bază al Serviciului 112, și anume, voi sunteți acel portdrapel care poartă faima acestui serviciu. [...] Vă îndemnăm să nu uitați un singur lucru: indiferent cine este de partea cealaltă a firului, Voi puteți fi ultima speranță a unui om”, se arată în mesajul administrației instituției.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.