Termosuri, cani, maiouri si hanorace. Sunt suvenire pe care le vor putea cumpara turistii, care vin la noi. Acestea au pe ele logo-ul de tara al Republicii Moldova. Agentia Turismului a prezentat astazi programul de promovare al logo-ului intr-o cafenea din centrul capitalei.
Natalia CURNIC, MANAGER PROIECT USAID: ”Iata avem termos cu cafea, maiouri si hanorace, cani”.
Pentru inceput, aceste suvenire vor putea fi gasite in 5 locatii. Mai apoi, turistii le vor putea cumpara in orice hotel, pensiune turistica si vinarie din tara, promit autoritatile. Asta daca vor veni. Dupa ce anul trecut in Moldova s-au cazat in jur de 90 de mii de turisti, pentru 2015, Agentia Turismului are planuri si mai indraznete. Dar, socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ.
Nicolae PLATON, DIRECTOR AGENTIA TURISMULUI: ”Anul acesta asteptam 100 de mii, dar conflictul din regiune, situatia din Ucraina.... vom vedea.”
O alta problema pe care o enunta turistii ori de cate ori vin in Moldova sunt preturile mari la cursele aeriene, care de multe ori, le depasesc pe cele europene. Cu aceasta problema autoritarile se lupta deocamdata doar pe hartie.
Nicolae PLATON, DIRECTOR AGENTIA TURISMULUI: ”Noi avem o strategie de dezvoltare a rutelor low cost. Vor fi promovate doar hotelele care vor oferi preturi promotionale.”
Autoritatile spun ca tara noastra este, de obicei, una de tranzit pentru turisti, asa ca unul dintre obiective este ca Moldova sa devina o destinatie. Celor care ne viziteaza le sunt propuse 4 trasee: Drumul Vinului, Turismul Cultural, Drumul Manastirilor si Bijuteriile Medievale.
Nicolae PLATON, DIRECTOR AGENTIA TURISMULUI: ”Pe langa crame si Orheiul vechi, pe multi ii intereseaza zona rurala si bucatele traditionale moldovenesti.”
Pentru promovarea brandului turistic de tara in acest an au fost alocati 100 de mii de euro, o parte sunt bani din buget, iar o alta include un ajutor de la USAID. In luna septembrie a anului trecut Agentia Turismului a prezentat spotul de promovare a tarii noastre. Filmuletul, pentru care s-au cheltuit aproape 150 de mii de lei, a fost criticat de internauti si presa.