Potrivit acestuia, timp de șase luni, Partidul Democrat s-a numărat printre clienții companiei. Mai exact, Cogent Strategies a efectuat pentru PDM analiza diverselor subiecte prioritare pentru formațiune, a oferit consultanță strategică privind relațiile publice, inclusiv strategii privind comunicarea pe social și digital media. Totodată, compania a elaborat și distribuit un newsletter lunar și a ajutat la identificarea oportunităților de știri privind relația bilaterală SUA-Moldova. De asemenea, Cogent Strategies s-a ocupat de informarea mass-media, oficialilor, politicienilor și organizațiile neguvernamentale pentru a aduce aceste evenimente în atenția publică.
Potrivit raportului, suma de peste 123 de mii de dolari a fost achitată în două tranșe a câte 61,8 mii de dolari. În același timp, PDM a acoperit și cheltuieli de birou în sumă de 4,5 mii de dolari și pentru transport a oferit suma de 40 de dolari.
Cogent Strategies, până la 30 iunie 2018, a elaborat cinci buletine informaționale privind activitatea PDM. Acestea au fost distribuite unei liste de câteva sute de persoane printre care se regăsesc jurnaliști de la diverse instituții media cum ar fi CNN, Reuters, AP, Huffigton Post, hotnews.ro, digi24.ro etc. De asemenea, în listă se regăsesc angajați din cadrul ambasadelor Germaniei, Suediei, Letoniei, diverse comisii, senatori și alte persoane publice. Lista integrală a acestora o găsiți în documentul de mai jos:
Precizăm că contractul cu Cogent Strategies LLS a fost semnat la 29 decembrie 2017 de către vicepreședinta PDM, Cristina Balan, care acum este ambasadoarea R. Moldova la Washighton. Din partea lobby-știlor contractul a fost semnat de șefa companiei Kimberly Fritts. Precizăm că anterior, Fritz a fost directorul executiv al grupului Podesta, cu care democrații au lucrat între 2016 și 2017.