Tinerii designeri autohtoni s-au laudat cu ce au mai bun, in speranta ca isi vor face loc pe piata straina. Fiind abia la inceput de cale, acestia au participat astazi la un concurs dedicat afacerilor din domeniul fashion. Cei mai buni, care sunt alesi de un juriu, vor avea sansa sa invete de la profesionisti straini despre cum sa-si dezvolte brandul peste hotarele tarii.

Publicat:13.03.2018, 16:45

“Este un costum de tip pijama.”

Creatia ii apartine Nicoletei Rogac, o tanara mamica care si-a incercat puterile in ale modei si a prezentat astazi una din colectiile sale. A optat pentru stilul minimalist si clasic, despre care spune ca se potriveste femeii secolului 21. 

Fiecare designer a avut la dispozitie doar 3 minute ca sa convinga juratii ca anume ideile lui merita sa fie promovate. A incercat sa iasa din tipare Constanta, care a adus articole inspirate din cel de-al doilea Razboi Mondial. 

Unii participanti, ale aror creatii deja se gasesc in magazinele din tara, isi doresc sa ajung si pe piata externa, iar programul este o sansa de a obtine acest lucru. Printre acestia este si Anastasia Cunetchi - o creatoare de bijuterii. A incercat sa impresioneze prin cercei cu desene inspirate din tablourile marilor pictori ai lumii.

Piata autohtona este prea mica, iar concurenta este mare, spun designerii. Mai mult decat atat, cei pasionati de fashion cu greu reusesc sa-si promoveze brandul in tara noastra. In aceeasi situatie se afla si sotii Stirbu, care confectioneaza haine pentru copii.

Astfel, designerii autohtoni spun ca au asteptari mari de la acest program, mai ales ca vor avea sansa sa invete de la profesionisti italieni, timp de jumatate de an. In cadrul proiectului, tinerilor li se vor oferi spatii de munca si utilaje performante, traininguri despre cum isi pot dezvolta afacerile, dar si suport in crearea si promovarea imaginii de brand. Printre membrii juriului este si Lilia Surdu, castgatoarea primei editii a programului. Ea  spune ca traingurile au ajutat-o mult.