Cu sau fara voia noastra, vom plati pentru parcari. Reprezentantii companiei care urmeaza sa gestioneze parcarile cu plata din Chisinau spun ca daca pana la sfarsitul lunii mai, regulamentul de functionare a acestor parcari nu trece de consiliu, atunci ei s-ar putea apuca de treaba si implementa proiectul. Mai exista si posibilitatea de a da inca o fata in judecata alesii locali. De aceasta data pentru nerespectarea contractului. Primaria nu poate face nimic, de vreme ce intelegerea a fost deja semnata in 2015, asa ca nu ii ramane decat sa ii roage pe consilieri sa fie mai ingaduitori si sa isi dea acordul. Acestia din urma spun ca proiectul a fost semnat cu incalcari si ca firma nu ar fi una credibila. Mai mult, a fost pornita si o petitie online intru anularea acestui contract.
George FURST, PRESEDINTE AL CONSORTIULUI: “Pâna la sfârsitul lunii mai, noi vom lua o decizie. Ori vom pune parcari cu plata fara vreun regulament aprobat sau vom da în judecata.“
Reprezentantii companiei spun ca nu-si mai permit sa astepte pana cand alesii locali vor vota regulamentul de functionare a parcarilor cu plata din oras. Asa ca, daca pana la sfarsitul lunii mai, lucrurile raman neschimbate, ei ar putea trece la implementarea proiectului, in baza contractului semnat cu municipalitatea in 2015.
George FURST, PRESEDINTE AL CONSORTIULUI: “Noi avem un contract sa folosim strazile pentru parcare.“
Doar ca multi din alesii locali nu vor nici in ruptul capului sa voteze acest regulament. Contractul ar fi fost semnat cu incalcari, iar orasul preda de bunavoie spatiul public pentru care soferii ar trebui ulterior sa achite, spun ei.
George FURST, PRESEDINTE AL CONSORTIULUI EM HOLDING: “Noi trebuie sa punem marcajul rutier, sa punem instalatii, nu sa construim.“
Intretinerea locurilor de parcare se va face tot din banii primariei, afirma seful directiei transport.
Igor GAMRETKI, SEF DIRECTIA TRANSPORT, CHISINAU: “Este ok ca sa fie gestionate toate parcarile indiferent din a cui surse sunt facute aceste investitii.”
Astazi reprezentantii companiei autro-ungare au spus ca isi propun sa investeasca 10 milioane de euro in acest proiect.
Zsigmond BODNAR, MEMBRU DE BORD “EME PARKLEITSYSTEM GMBH”: “5,5 milioane de euro vor fi investiti în tehnologie, 1. 74 milioane - în controlul parcarilor si evacuarea masinilor, 2.6 milioane - pentru organizarea parcarilor, dintre care 2.1 pentru marcajul rutier. Jumatate de milion de euro merge pentru logistica – oficii, mobila.“
Primaria Chisinau ar castiga anual 9 milioane de euro dupa implementarea intregului proiect. In oras ar urma sa apara 3 zone de parcare. In centrul Chisinaului tariful pentru o ora de stationare va fi de 15 lei, pe cand la periferii, taxa va cobori la 5 lei pe ora. Cifrele ar putea fi modificate.
Cei care nu vor plati s-ar putea alege cu masinile evacuate, desi deocamdata legea nu permite acest lucru. Contractul dintre primarie si compania austro-ungara a ajuns si in vizorul CNA, care examineaza legalitatea acestuia. Compania privata spune ca nu-si face griji de acest lucru.