Unitatea de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivitatii (UIPAC) a aprobat spre finantare trei dosare. O companie va creste capsuni pe care sa le exporte in UE, alta produce cereale bio cu care vrea sa cucereasca piata europeana, iar a treia companie vrea sa-si majoreze capacitatile de export a vinului, transmite IPN citat de adevarul.ro.
Potrivit unui comunicat de presa al echipei Proiectului Ameliorarea Competitivitatii (PAC II), intreprinderea „Impex Business Grup” din raionul Criuleni, specializata in cresterea capsunilor in sera conform tehnologiei hidroponice, si-a propus sa-si imbunatateasca procesele de productie si calitatea produselor pentru a face fata concurentei pe piata externa. Compania intentioneaza sa ajunga in retelele de supermarketuri din Uniunea Europeana. Intreprinderea a solicitat de la PAC GRANTURI sustinere financiara pentru experti, inclusiv din strainatate, in promovare si marketing, si pentru expertiza unui consultant in hidroponica, informeaza adevarul.ro.
O alta companie care va beneficia de asistenta financiara din partea PAC GRANTURI este „Vinaria Purcari”. intreprinderea exporta in peste 25 de tari si vrea sa-si sporeasca competitivitatea la export. in acest scop, a solicitat un grant pentru studierea pietelor tinta, pentru consultanta agricola, tehnologica si oenologica.
Si dosarul intreprinderii „Prograin Organic” a fost acceptat pentru finantare din partea PAC GRANTURI. Activitatea de baza a companiei este de a dezvolta agricultura organica in Republica Moldova, prin initierea si dezvoltarea unui intreg lant valoric al cerealelor organice, incepând cu instruirea agricultorilor si finalizând cu comercializarea produselor organice. in prezent, compania colaboreaza cu 65 de gospodarii taranesti carora le ofera asistenta pe parcursul intreg ciclului de producere organica, de la livrarea semintelor si hibrizilor spre plantarea florii-soarelui, porumbului, mazarii, soii, atât si preparate de uz fitosanitar necesare in procesul de crestere, pentru a asigura respectarea cerintelor catre produsele organice, inclusiv asistenta consultativa.
Intreprinderea a exportat in Federatia Rusa, insa dupa impunerea embargoului la productia moldoveneasca de catre autor itatile de la Moscova, managerii companiei au decis sa se orienteze la piata Uniunii Europene, unde standardele de calitate sunt mai mari.
Componenta de Granturi a Proiectului Ameliorarea Competitivitatii are un buget de 3 milioane de dolari. IMM-urile din Moldova pot beneficia de granturi pentru servicii de imbunatatire a competitivitatii produselor si accesare a noilor piete de desfacere.Pâna in prezent au fost aprobate spre finantare 29 de dosare, alte opt sunt in proces de examinare.