Pentru aproape toti suna cunoscut denumirile de brand ca Dior sau Louis Vuitton. Putini sunt cei care stiu insa ca ambalajele pentru aceste bunuri de lux se fac pe strada Feredeului din Chisinau. Cu brate de munca ieftine, pe care le-a instruit din mers, deja de 2 ani un investitor italian a dezvoltat o prospera afacere in Moldova.
Dupa ce a muncit in Italia peste 10 ani ca angajata de rand Tatiana Friniuc a revenit in Moldova.
Tatiana FRINIUC, ADMINISTRATOR: ”totusi e mai bine acasa”
Acum Tatiana Friniuc administreaza o companie cu capital strain care produce pentru ambalaje pentru bunuri de lux cu renume cum ar fi Dior, Pomellato sau Louis Vuiton.
Tatiana FRINIUC, ADMINISTRATOR: “Avem doua linii de producere, una a cutiilor rotunde, care se face aici si este singura in Moldova. Noi aici formam in baza anumitor scheme tehnice asemenea bobine, dupa care ele se taie.”
Iar procesul continua cu alte operatiuni si mai migaloase.
“noi aici lipim, ne uitam sa fie totul corect, fara nici o abatere...”
Firesc, inainte ca ambalajele sa fie impachetate pentru export, acestea trec sub lupa fetei cu manusi albe.
“port manusi ca sa nu murdaresc ambalajul. Eu sunt ultima care da verdictul.”
Avand consumatori exclusivisti, totul trebuie sa iasa impecabil.
VOX:“Nu trebuie sa fie urme de clei, colturi goale, nimic, nimic.”
Tatiana FRINIUC, ADMINISTRATOR: “Aceasta cutie pentru vin spumant, aceasta pentru ciocolate, parfum.”
Lilia CARAUS, REPORTER PRO TV: “Cat de straniu nu ar parea pana si otetul poate fi unul de brand, ambalat in cutie de lux cum este acesta in care se pune otetul balsamic. Iar pretul acesteia ajunge sa coste aprope cat produsul, adica in jur de 50 de euro.”
Diferenta dintre o cutie pentru bunuri de brand si una obisnuita este colosala si se poate vedea cu ochiul liber.
Tatiana FRINIUC, ADMINISTRATOR: “in primul rand sunt facute din carton mai gros, calitativ, fara nici un cusur.”
Dupa un an si jumatate de instruiri in Italia, acesti doi soti ii invata meserie pe restul angajatilor.
Mihai POCLIT: “am fost dresor de cai, acum e totul diferit.”
Anastasia POCLIT“incercam sa ducem mai departe ce am invatat”
Angajatii care, in marea lor majoritate, pana a lucra aici nu au atins vreo cutie de Chanel sau Dior, au un regret- salariile nu sunt si ele... de lux.
“Ca in Moldova.”
Astazi compania a obtinut si un grant pentru servicii de dezvoltare.
Aureliu CASIAN, DIRECTOR PROIECT: “sustinem competitivitatea companiilor.”
Cu un buget de 45 de milioane de dolari, Proiectul Ameliorarea Competitivitatii 2 este implementat in perioada 2015-2019. Programul isi propune sa imbunatateasca mediul de afaceri si va contribui la dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii prin oferirea de granturi si credite.