Agențiile de publicitate, ÎNGRIJORATE de o decizie a lui Dorin Chirtoacă: „Nu vă grăbiți!”


Membrii Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate şi operatorii de publicitate stradală din R. Moldova se adresează cu o scrisoare deschisă primarului capitalei, Dorin Chirtoacă, prin care îi cer să nu se grăbească să se răfuiască cu publicitatea stradală din Chișinău.
„Recenta Dumneavoastră decizie asupra domeniului publicităţii stradale de care am aflat din presa ne-a îngrijorat.
Venim să vă asigurăm că împărtăşim preocuparea Dumneavoastră că în domeniul publicității stradale trebuie restabilită ordinea, însă ne exprimăm regretul că această decizie a venit ca o lovitură de fulger purtând, din punctul nostru de vedere, un caracter prea radical.
Considerăm că înainte de a lua decizii cu caracter chirurgical e bine să facem o analiză amplă a situaţiei în domeniu, să analizăm cum şi când a apărut boala, care au fost cauzele, să stabilim metodele de redresare şi să reparăm situaţia în felul în care pe viitor să nu se mai repete situaţii de acest gen”, se arată în scrisoarea semnată de membrii Asociației Agențiilor de Publicitate.
Aceștia atrag atenția că decizia primarului de a scoate panourile publicitare din oraș, cu excepția celor electronice, va afecta și bugetul primăriei.
„Trebuie să ținem seama și de efectul economic exprimat prin contribuţia agenţiilor de publicitate la bugetul municipal şi cel statal, menţinerea locurilor de muncă, drepturile cetăţenilor, impactul asupra consumatorilor şi multe alte aspecte ce ţin de această sferă. Trebuie să calculăm cât ar pierde oraşul şi statul în urma punerii în aplicaţie a unei decizii pripite”, atenționează cei vizați de schimbările propuse de primar.
Aceștia susțin că pledează pentru un dialog în care legalitatea, protecţia drepturilor omului şi efectul economic pozitiv să fie fundamentul acţiunilor comune.
Amintim că, în cadrul ședinței din 15 februarie a Primăriei, Dorin Chirtoacă a anunțat că declară război gheretelor, tonetelor și panourilor publicitare din oraș. Primarul a anunțat că se va renunța la panourile publicitare clasice din oraș, dar vor rămâne cele electronice, care vor fi reglementate aparte.
Presa a scris anterior că fratele primarului, Lucian Chirtoacă, ar deține, prin persoane intermediare, o companie de publicitate stradală. Lucian Chirtoacă a negat însă în repetate rânduri acest lucru.















































































