Vinul este și un bun cadou: 20% dintre participanții la cercetarea despre vinurile îmbuteliate îl cumpără pentru a-l dărui. Totodată, 13% dintre partcipanții la sondaj au spus că procură vin pentru a-l servi la masă, fără anumite ocazii.
Mai jos vedeți scopurile de procurare a vinului îmbuteliat (La această întrebare au răspuns doar persoanele care cumpără vin)
Faptul că vinul îmbuteliat e o băutură deosebită, este confirmat și de frecvența consumului acestuia. Cea mai mare parte dintre respondenți servesc vin mai rar decât o dată la 2-3 luni:
- 32% beau vin îmbuteliat mai rar decât o dată la 2-3 luni
- 13% o data la 2-3 luni
- 13% o data pe lună.
Doar 1% dintre respondenți au declarat că își permit să toarne în cupe vin în fiecare zi. O pătrime nu consumă vin deloc și 17% îl consumă mai des decât o dată pe lună.
Participanții la sondaj au fost întrebați și ce mărci de vinuri cunosc:
Notorietatea spontană reprezintă cunoașterea mărcilor neasistată de către operator de interviu, când respondentul răspunde liber la întrebarea ”Ce mărci de … cunoașteți?”, fără a avea variante de răspuns.
În ceea ce privește locurile de unde moldovenii vinurile, supermarket-urile sunt aproape pe picior de egalitate cu magazinele specializate:
Sondajul despre consumul de vinuri a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion de 1.104 de respondenți. Cercetarea este reprezentativă la nivel național cu o marjă de o eroare de 2,9% la un interval de încredere de 95%. Perioada de colectare a datelor: 20-29 ianuarie 2015.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.