18:18:16 26.04.2024
Stiri

Șeful APP explică de ce „Air Moldova” a fost scoasă la PRIVATIZARE pe bani puțini: „Vrem să protejăm această companie”

Politică 30.07.2018 12:13 Vizualizări2237 Autor: Ziarul National
Șeful APP explică de ce „Air Moldova” a fost scoasă la PRIVATIZARE pe bani puțini: „Vrem să protejăm această companie”


Agenția Proprietăți Publice (APP) a anunțat, săptămâna trecută, o nouă rudă de privatizări pentru zeci de întreprinderi importante de stat, printre care S.A. „Barza Albă”, S.A. „Tutun-CTC”, „Fabrica de sticla din Chișinău”, Î.S. „Combinatul poligrafic din Chișinău”, Î.S. Hotelul „Zarea”, Î.S. Compania Aeriană „Air Moldova” etc., sperând să le vândă cu cel puțin 1, 574 de miliarde de lei până la 7 septembrie curent.

„Air Moldova”, compania scoasă pentru prima dată la privatizare, a stârnit cele mai mari discuții în societate, mai ales că autoritățile au scos-o la vânzare cu numai 48 de milioane de lei (circa 2,5 milioane de euro - n.r.), preţul de trei ori mai mic decât în cazul Combinatului Poligrafic din Chişinău.

CITIȚI și „Air Moldova”, „Tutun-CTC”, Fabrica de sticlă, „Barza Albă” sau Hotelul „Zaria”, scoase la PRIVATIZARE de către Guvern: Autoritățile speră să câștige peste 1,57 de MILIARDE de lei

Directorul general al APP, Vladimir Baldovici, susține că prețul mic pentru „Air Moldova” este determinat de diferența dintre valoarea activelor acestei companii și datoriile pe care le înregistrează.

„Air Moldova are datorii de 1,2 miliarde de lei”, a anunțat astăzi Baldovici, într-o conferință de presă.

Potrivit sursei, „Air Moldova” este o întreprindere care „necesită mari investiții”, iar autoritățile speră să câștige mai mulți bani decât prețul anunțat inițial în cadrul concursului comercial.

„Compania are nevoie de surse financiare pentru a procura aeronave noi, nu numai de bani pentru datorii. Investițiile inițiale ar trebuie să fie de cel puțin 60 de milioane de euro”, a spus Baldovici, arătând că „Air Moldova” are astăzi doar trei aeronave proprii, restul fiind în leasing.

În sprijinul ideii de privatizare a acestei companii, Baldovici a prezentat exemplele unor întreprinderi similare din regiune care fie au fost privatizate, fie au dat faliment („Tarom” - pierderi de 37 de milioane de euro în 2017, „Estonia Airlines” - falimentată în 2015 etc.)

„Guvernul face acest lucru azi, pentru că pe noi ne interesează să nu ajungem la falimentul acestei companii și să menținem brandul „Air Moldova”. Vrem să protejăm această companie”, a mai spus Baldovici.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
26.04.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Ion Chicu în fața is...

22.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Mercenarii lui Șor ș...

20.04.2024 20:07 Ziarul National Nicolae Enciu // Basarabia sub teroar...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md