Șeful APP explică de ce „Air Moldova” a fost scoasă la PRIVATIZARE pe bani puțini: „Vrem să protejăm această companie”
Agenția Proprietăți Publice (APP) a anunțat, săptămâna trecută, o nouă rudă de privatizări pentru zeci de întreprinderi importante de stat, printre care S.A. „Barza Albă”, S.A. „Tutun-CTC”, „Fabrica de sticla din Chișinău”, Î.S. „Combinatul poligrafic din Chișinău”, Î.S. Hotelul „Zarea”, Î.S. Compania Aeriană „Air Moldova” etc., sperând să le vândă cu cel puțin 1, 574 de miliarde de lei până la 7 septembrie curent.
„Air Moldova”, compania scoasă pentru prima dată la privatizare, a stârnit cele mai mari discuții în societate, mai ales că autoritățile au scos-o la vânzare cu numai 48 de milioane de lei (circa 2,5 milioane de euro - n.r.), preţul de trei ori mai mic decât în cazul Combinatului Poligrafic din Chişinău.
CITIȚI și „Air Moldova”, „Tutun-CTC”, Fabrica de sticlă, „Barza Albă” sau Hotelul „Zaria”, scoase la PRIVATIZARE de către Guvern: Autoritățile speră să câștige peste 1,57 de MILIARDE de lei
Directorul general al APP, Vladimir Baldovici, susține că prețul mic pentru „Air Moldova” este determinat de diferența dintre valoarea activelor acestei companii și datoriile pe care le înregistrează.
„Air Moldova are datorii de 1,2 miliarde de lei”, a anunțat astăzi Baldovici, într-o conferință de presă.
Potrivit sursei, „Air Moldova” este o întreprindere care „necesită mari investiții”, iar autoritățile speră să câștige mai mulți bani decât prețul anunțat inițial în cadrul concursului comercial.
„Compania are nevoie de surse financiare pentru a procura aeronave noi, nu numai de bani pentru datorii. Investițiile inițiale ar trebuie să fie de cel puțin 60 de milioane de euro”, a spus Baldovici, arătând că „Air Moldova” are astăzi doar trei aeronave proprii, restul fiind în leasing.
În sprijinul ideii de privatizare a acestei companii, Baldovici a prezentat exemplele unor întreprinderi similare din regiune care fie au fost privatizate, fie au dat faliment („Tarom” - pierderi de 37 de milioane de euro în 2017, „Estonia Airlines” - falimentată în 2015 etc.)
„Guvernul face acest lucru azi, pentru că pe noi ne interesează să nu ajungem la falimentul acestei companii și să menținem brandul „Air Moldova”. Vrem să protejăm această companie”, a mai spus Baldovici.
Rectorul Universității din București, Marian Preda, Doctor Honoris Causa al Universității de Stat din Moldova: „Este un titlu academic care mă onorează, dar mă și obligă”
DECIS // Votul prin corespondență, pilotat la scrutinul din toamna anului 2024, pentru cetățenii R. Moldova aflați în SUA și Canada: Opoziția va contesta inițiativa la Curtea Constituțională
VIDEO // O femeie de la Cahul, reținută după ce a comandat asasinarea fostului soț: A cumpărat substanța cu care urma să fie otrăvit bărbatul și i-a promis 20 000 de euro unui killer, care s-a dovedit a fi un agent sub acoperire