VIDEO // Un avion MIG s-a PRĂBUȘIT lângă baza NATO de la Mihail Kogălniceanu
Un avion MIG Lancer s-a prăbuşit la Constanţa. Incidentul a avut loc la o distanţă de 8 kilometri de pista Aeroportului Kogălniceanu. Pilotul s-a catapultat după ce a constatat o defecțiune la motorul aparatului, informează realitatea.net.
Accidentul a avut loc între localitățile Culmea şi Ovidiu. Pilotul a fost preluat de un echipaj SMURD şi transportat la Spitalul Judeţean Constanţa. Acesta este conştient, însă a suferit un traumatism de coloană lombară.
Locotenent-comandorul Adrian Stancu, pilot pe o aeronavă MiG 21 LanceR a Forțelor Aeriene Române, s-a catapultat astăzi, 12 iunie, în jurul orei 11.15, în apropiere de aeroportul Mihail Kogălniceanu, în zona localității Nazarcea, județul Constanța, în timpul executării manevrelor de aterizare, se precizează într-un comunicat al MApN.
„Pilotul este conștient și se află în stare stabilă. El a fost recuperat, i s-a acordat primul ajutor la fața locului și a fost transportat pe cale aeriană la Spitalul Județean Constanța", se spune în comunicatul oficial.
Aeronava, care se afla în dotarea Bazei 86 Aeriană "Locotenent aviator Gheorghe Mociorniță" din Fetești, decolase în jurul orei 10.00 de pe baza aeriană din Mihail Kogălniceanu pentru a executa o misiune de antrenament în cadrul exercițiului "Thracian Eagle 2017", care se desfășoară împreună cu forțele aeriene bulgare.
După executarea misiunii, la întoarcerea către Mihail Kogălniceanu, pe timpul executării manevrelor de aterizare, pilotul a raportat o defecțiune majoră la motor, cu deteriorarea parametrilor de funcționare ai acestuia.
Conform procedurilor, pilotul s-a catapultat, aeronava prăbușindu-se în zona menționată, în afara ariilor locuite.
Cazul este cercetat de Parchetul Militar, conform procedurilor legale, iar circumstanțele accidentului vor fi investigate de o comisie numită de șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, se mai spune în mesajul oficial al MApN.
Se pare că miliarul se afla în timpul unui antrenament, conform ziuaconstanţa.ro.
Deocamdată nu se știe unde trebuia să aterizeze. De altfel, avionul decolase de pe acest aeroport cu puţin timp înainte de prăbuşire.
O ambulanţă a ajuns la faţa locului pentru a-l prelua pe pilot, intervenţia de salvare fiind în curs.
Purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu, Elena Vîţă, a declarat pentru Agerpre, că procedurile de salvare sunt în plină desfăşurare, un elicopter militar s-a ridicat în aer şi a pornit în căutarea pilotului care s-a catapultat în aer.
Mai multe ambulanţe, maşini de pompieri şi SMURD se îndreaptă către zona în care avionul MIG s-a prăbuşit.
Din primele informaţii, pilotul nu este conştient.
Avionul este echipat cu un scaun de catapultare KM-1M, ce asigură salvarea echipajului la înălţime 0 şi o viteză minimă de 130 km/h.
Avioanele MiG au o lungime de 14,5 metri, înălţimea de 4,1 metri şi anvergura de 7,15 metri. Greutatea avionului gol este de 5.750 de kilograme, iar greutatea maximă la decolare trebuie să nu depăşească 10.400 de kilograme.
Forţele Aeriene Române au iniţiat în anul 1992 un program de modernizare a aparatelor MiG 21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO şi pentru a mări capacitatea acestora de a executa misiuni la cerinţele luptei aeriene moderne. În prezent, sunt în serviciu doar avioane modernizate MiG 21 Lancer A (pentru misiuni aer-sol), Lancer B (versiune de instruire) şi Lancer C (optimizate pentru misiuni aer-aer).
Operațiune comună între organele de drept din R. Moldova și România, în dosarul S.A. „Mioara” de la Bălți, de pe urma căruia statul a fost păgubit cu 80 de MILIOANE de lei
NOU // Cetățenii se vor putea adresa la oricare notar din R. Moldova pentru proceduri legate de moștenire
RECENSĂMÂNT // Peste 860 de mii de persoane, recenzate timp de 17 zile: Raioanele în care au fost „numărate” cele mai multe locuințe