Filmul și revizitarea istoriei
Contre-jour
În R. Moldova aproape că nu se mai face cinematografie, dar asta nu înseamnă că exponenții celei de-a 7-a arte, basarabeni, au dispărut cu desăvârșire. Igor Cobileanski și Anatol Durbală au făcut filme inspirate din actualitatea imediată și din istoria noastră cea mai recentă, cu care au obținut și importante succese internaționale.
Dar cel mai notoriu nume, din acești ani, al filmului moldovean și românesc în general, din branșa în care este maestru, rămâne operatorul Oleg Mutu. A semnat imaginea la câteva filme de răsunet ale noului val din cinematografia română: „Moartea domnului Lăzărescu” (regie Cristian Puiu); „4 luni, 3 săptămâni și 2 zile” și „După dealuri” (regie Cristi Mungiu). Printre numele mari din străinătate cu care a lucrat Oleg Mutu se numără Nana Ekvtimishvili, Serghei Loznitsa și Aleksandr Mindadze.
Continuarea editorialului o puteți citi pe print în ediția de azi a Ziarului NAȚIONAL, pe care îl găsiți în fiecare chioșc de presă.
Casă cu două etaje, construită pe un bloc de locuit din Chișinău: Autoritățile capitalei oferă detalii despre dezmăț
Rectorul Universității din București, Marian Preda, Doctor Honoris Causa al Universității de Stat din Moldova: „Este un titlu academic care mă onorează, dar mă și obligă”
DECIS // Votul prin corespondență, pilotat la scrutinul din toamna anului 2024, pentru cetățenii R. Moldova aflați în SUA și Canada: Opoziția va contesta inițiativa la Curtea Constituțională