Compania Alphabet Inc, care deţine atât site-ul YouTube, cât şi motorul de căutare Google, este interesată să difuzeze show-uri şi filme pe noul său serviciu pe bază de abonament YouTube Red, pentru a avea un avantaj în competiţia sa cu Netflix Inc şi Amazon.com, conform Reuters, care citează Wall Street Journal.

Serviciul YouTube Red, care a fost lansat în luna octombrie, este disponibil pentru început doar în SUA şi le impune utilizatorilor săi o taxă de 9,99 de dolari pe lună.

Conform Wall Street Journal, care citează surse, directori ai companiei Alphabet Inc. s-au întâlnit în ultimele luni cu reprezentanţi ai studiourilor de la Hollywood şi ai unor companii de producţie pentru a discuta despre modul în care ar putea colabora şi pentru a negocia drepturile de difuzare pentru un conţinut nou.

YouTube doreşte să securizeze aceste drepturi de difuzare şi se concentrează pe conţinutul nou, însă nu este foarte clar care sunt serialele şi filmele de care este interesată această platformă.

Totodată, YouTube încă analizează cantitatea de conţinut pentru care urmează să deţină drepturile de difuzare, însă, potrivit surselor citate, platforma doreşte să deţină o colecţie importantă de programe originale, pentru a le transmite în 2016 şi în anii ulteriori.

Pe de altă parte, YouTube se foloseşte în aceste negocieri de relaţiile contractuale existente între serviciul Google Play şi studiourile de filme şi alţi producători de conţinut premium, mai spune Wall Street Journal.

Fostul director de programe al MTV Susanne Daniels şi Kelly Merryman, fostă directoare de conţinut a platformei Netflix, ar fi la rândul lor implicate în aceste discuţii.

Dacă negocierile vor fi finalizate, aceste show-uri şi filme ar putea fi difuzate exclusiv pe serviciul YouTube Red. Pe de altă parte, acest conţinut ar putea fi difuzat şi pe canalele tradiţionale, precum cinematografele, reţelele de televiziune prin cablu şi DVD-urile, alături de serviciul YouTube Red.