TOP 20 state cu cel mai valoros brand de țară; Unde sunt România, Rusia și Ucraina

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de țară din lume, 19.703 de miliarde de dolari, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut, arată un studiu publicat luni de compania americană de consultanță Brand Finance.

Pe locul secund se situează brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% comparativ cu 2014, în timp ce Germania a pierdut peste 191 de miliarde de dolari (4%) din cauza scandalului Volkswagen, dar își menține poziția a treia a podiumului.

Dintre țările vecine, cel mai bine stă Rusia, care se situează pe poziția a 18-a, însă cu o valoarea a brandului cu 31% mai mică decât anul trecut.

lokoko

În acest top, România se situează pe locul 48, cu o valoare a brandului de 141 de miliarde de dolari, în creștere cu 11% față de anul trecut.

Brandul de țară al Ucrainei a avut cel mai mult de suferit în 2015, pierzând peste 45% din valoare și coborând până pe locul 68 la nivel global.

„Pe o piață globală, brandul de țară este unul din cele mai importante active ale oricărui stat, încurajând investițiile, adăugând valoarea exporturilor și atrăgând turiști”, a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Studiul Brand Finance Nation Brands calculează valoarea brandului unei țări pe baza mai multor criterii grupați sub trei piloni: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al țării respective.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...