Băieţi, nu ştiu cine a decis că trebuie să se pună toate tunurile mediatice pe Platforma DA, dar a fost o greşeală uriaşă. Sincer, de la distanţă, din Bucureşti, v-am simţit prezenţa prin fiecare informaţie transmisă de trompetele domnului Plahotniuc (analişti, jurnalişti, bloggeri). Să le explic şi cititorilor blogului meu cum munciţi. Dragilor, specialiştii în propagandă îşi fac de regulă un fel de plan de luptă. Se adună într-o şedinţă şi creează nişte predicate, nişte idei, informaţii. Ele pot fi adevărate sau parţial adevărate. De pildă: „platforma DA este susţinută de teroriştii din Donbas”.

Informaţia este publicată contra unei sume modice pe un blog apropiat teroriştilor din Donbass. Băieţii trimit apoi un mail cu acest predicat bloggerilor, analiştilor, jurnaliştilor cumpăraţi. Atenţie, bloggerilor, analiştilor, jurnaliştilor nu li se spune cum să vorbească despre asta. Nu li se dă texte pe care să le publice. Li se spune doar că trebuie să vorbească anume despre acest predicat. Astfel se stabilesc şi două obiective. Unu, să înece în mizerie oamenii din platforma DA. Doi, să abată atenţia publicului de la corupţie, scandal, furtul miliardului. Aşadar, manipulare curată. Propagandă pură.

Ca să îţi dai seama cine sunt bloggerii, analiştii, jurnaliştii din buzunarul domnului Plahotniuc, nu trebuie decât să vezi cine toacă un astfel de predicat. Oamenii care vă intoxică de pe Facebook, de la televizor, de pe paginile lor personale primesc bani pentru propagandă. Ei sunt plătiţi să vă manipuleze. Pe Facebook am încercat un exerciţiu. I-am întrebat pe ”prietenii virtuali” care sunt bloggerii, analiştii anti-protest, angajaţi de Vlad Plahotniuc. Ce mi-au răspuns oamenii, vedeţi aici. Sunt de acord cu lista respectivă în proporţie de 90 la sută.

Se pare că există o limită a toleranţei la manipulare în cazul moldovenilor. După cum demonstrează şi exerciţiul meu de pe Facebook, oamenii au mirosit manipularea. Cireaşa de pe tort a fost concertul de la Moldexpo. Atunci chiar s-au simţit prostiţi pe faţă. Dacă până în acel moment mulţi spuneau că nu au încredere în organizatori şi nu merg să protesteze împotriva corupţiei, după anunţarea concertului s-a întâmplat ceva. Un declic. Nehotărâţii au decis să meargă la protest. Nu le-a mai păsat de manipulare. Au neglijat-o. Analiştii, bloggerii, jurnaliştii propagandişti vorbeau în gol. În acel moment, în Moldova Facebook-ul a învins propaganda, fie şi pentru o zi. Un prieten mi-a spus că scandalul acesta cu propaganda lui Plahotniuc a fost similară campaniei electorale prezidenţiale din România. Atunci Ponta îl toca pe Iohannis prin intermediul jurnaliştilor, a analiştilor săi cu toată forţa. Rezultatul? Iohannis este astăzi preşedinte, Ponta – la DNA.

Băieţii domnului Plahotniuc, în loc să-i lase pe cei din DA să-şi facă damblaua, să nu-i preseze, să nu arunce banii pe concerte, au ales calea războiului propagandistic. Rezultatul? Cel puţin 50 de mii de oameni în PMAN şi nişte corturi de care domnul Plahotniuc nu are voie să se atingă. Băieţi din propagandă, aţi pierdut pe mâna voastră. Moldovenii nu sunt chiar aşa de uşor de manipulat cum v-aţi gândit. Da, aveţi bloggeri pe care să-i folosiţi, da aveţi televiziuni unde să lansaţi tot felul de tehnologicii propagandistice, dar aţi dat-o în bară. Şi, credeţi-mă, nu este decât începutul. În loc să distrugeţi DA, aţi făcut din această platformă un partid politic.

Sursa: cojocari.ro

Varianta în limba engleză o puteţi accesa aici.