Hotelierilor de lux de la Paris le merge bine. Unele apartamente de top au preţuri mai mari cu 5.000 de dolari pe noapte

26 Sept. 2022, 04:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Sept. 2022, 04:51 // Actual //  Lupu Eduard

Unul dintre cele mai costisitoare apartamente de hotel din Paris tocmai a devenit şi mai scump. O noapte în apartamentul de top de la Bristol, unul dintre cele mai renumite hoteluri “palat” din oraş, a crescut cu 5.000 de euro (4.990 de dolari), deoarece turiştii americani s-au întors în masă în capitala franceză, conform Bloomberg.

Le Bristol, aflat la trei minute de mers pe jos de reşedinţa prezidenţială Palatul Élysée, şi-a majorat toate tarifele pentru camere după un sezon estival care a bătut recorduri în ceea ce priveşte gradul de ocupare şi tarifele medii, a declarat Catherine Hodoul-Baudry, directorul comercial şi de marketing al hotelului. Ea se aşteaptă ca hotelul de lux să aibă cel mai bun an al său.

Potrivit lui Hodoul-Baudry, apartamentul Imperial de la Bristol a ajuns la 30.000 de euro pe noapte în săptămâna din 29 august, ceea ce reprezintă o creştere de 20%. Preţul camerelor de bază ale hotelului a crescut, de asemenea, cu 300 de euro, până la 2.290 de euro, ca urmare a unei creşteri a cererii din luna mai.

Apartamentul de 3.475 de metri pătraţi, cu trei camere, are vedere la grădina în stil francez şi dispune de o zonă de luat masa care poate găzdui până la 12 persoane, potrivit descrierii hotelului. Acesta tinde să fie preferat de delegaţiile oficiale datorită dimensiunii sale, spune directorul.
“Nu există rezistenţă la preţ” din partea clienţilor noştri, spune Hodoul-Baudry.

“Parisul beneficiază de o cerere puternică, aşa că am profitat de ea după ani de suferinţă”, din cauza închiderilor, dar şi a atacurilor teroriste şi a protestelor. Creşterea costurilor pentru salariile personalului, alimente şi energie a determinat, de asemenea, Bristol să îşi majoreze tarifele, adaugă ea.

Hodoul-Baudry crede că şi un serial Netflix ar fi putut ajuta. “Emily in Paris, deşi plin de clişee, le-a dat probabil americanilor dorinţa de a se întoarce, datorită portretizării frumoase” a oraşului. Emisiunea, care a avut premiera acum doi ani, în toamna închiderilor cauzate de Covid-19, a stârnit, de asemenea, interesul pentru expoziţii imersive Van Gogh, acum omniprezente.
“Americanii apreciază în special apartamentul din Paris de la Bristol. În acest apartament este expusă temporar o capodoperă a lui Marc Chagall, “Les Mariés au coq””, spune ea.

Cele mai bune hoteluri de lux din Paris trebuie să se descurce fără turiştii chinezi, încă blocaţi acasă şi fără ruşi de la sfârşitul lunii februarie, ca urmare a invaziei Ucrainei şi a sancţiunilor care au urmat.

Plaza Athénée, un alt hotel “palat”, a avut, de asemenea, o vară record, ajutat de paritatea euro-dolar, potrivit lui Francois Delahaye, directorul general. Americanii reprezintă acum 45% din clienţii săi, în creştere de la aproximativ un sfert înainte de pandemie. “De asemenea, rămân mai mult timp”, adaugă el. Ruşii reprezentau 9% din clientela hotelului înainte de război.

“Banii nu sunt o problemă” pentru clienţi, spune Delahaye, adăugând că tot mai mulţi vin cu avioane private pentru a evita eventualele întreruperi ale curselor aeriene comerciale. Personalul a observat acest lucru, spune el, deoarece a rezervat mai multe preluări de limuzine la Aeroportul Le Bourget, care se adresează clienţilor de afaceri şi privaţi, decât la Paris-Charles de Gaulle.

Ambii manageri spun că lunile septembrie şi octombrie sunt pe cale să fie luni excelente pentru hotelurile de lux, cu “Paris Fashion Week”, care va începe pe 26 septembrie şi “Paris+ par Art Basel”, care va începe pe 20 octombrie, dar atât Delahaye, cât şi Hodoul-Baudry rămân prudenţi în ceea ce priveşte predicţiile privind tendinţele pentru anul viitor, pe fondul incertitudinilor economice şi financiare.

Noul venit, Cheval Blanc, a avut, de asemenea, rezultate mai bune decât se aştepta de când s-a deschis hotelul de lux, în urmă cu un an, lângă centrul comercial Samaritaine, cu camere care încep acum de la 1.250 de euro.

Acesta speră să obţină statutul de “palat”, ceea ce ar duce la 13 astfel de hoteluri în capitala franceză. Atout France, agenţia însărcinată cu promovarea ţării ca destinaţie turistică în străinătate, acordă acest titlu. Cheval Blanc percepe 55.000 de euro pe noapte pentru un sejur în apartamentul său de 10.780 de metri pătraţi, care include un lift privat şi o piscină, potrivit unei persoane familiarizate cu această chestiune.

“Primul nostru an a fost peste aşteptările noastre”, spune Olivier Lefebvre, directorul executiv al brandului de hoteluri de lux LVMH. El a refuzat să ofere cifre, deoarece proprietarul Louis Vuitton nu detaliază cifrele în funcţie de brand. “Începând de astăzi, dacă nu am avea aceşti profeţi ai nenorocirii, v-aş spune că vom avea un an 2022 cu totul exceptional”, spune el cu prudenţă, referindu-se la previziunile economice sumbre.

Realitatea Live

18 Apr. 2024, 10:25
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Soroceanu Olga
18 Apr. 2024, 10:25 // Oameni şi Idei //  Soroceanu Olga

Casa de Cultură din Chircăieştii Noi, raionul Căuşeni, găzduiește de doi ani, prima întreprindere socială din raion – „Social Textil” SRL, întreprindere care oferă servicii de croitorie, instruire şi locuri de muncă pentru femeile din categorii defavorizate din localitate. Iniţiativa aparţine tinerei Iulia Culicenco, care a deschis întreprinderea socială.

„Instruim tinerele şi femeile din categoria defavorizată a localităţii în activităţi de educaţie tehnologică şi croitorie. Un lucru care ne ţine să avem o activitate permanent şi să nu fim nevoiţi să găsim locuri de muncă în afara localităţii noastre sau şi mai rău – peste hotarele ţării”, afirmă Iulia Culicenco.

De la deschiderea atelierului şi până acum, cinci femei au căpătat abilităţi de croitor. Unele s-au angajat în cadrul întreprinderii, iar altele şi-au găsit de lucru în altă parte. Antreprenoarea susţine că activitatea atelierului de croitorie este benefică pentru întreaga comunitate.

 „Serviciile sunt foarte intrebate şi foarte necesare într-o localitate rurală unde nu fiecare îşi permite să-şi procure o haină nouă şi vine aici la noi şi o repară ca s-o poată purta în continuare”, spune Iulia Culicenco. 

90% din venitul întreprinderii sociale „Social Textil” SRL este reinvestit în calitatea locurilor de muncă şi instruiri pentru persoanele defavorizate.

„Acum, Republica Moldova pune foarte mare accent pe antreprenoriatul social şi pe ideea de antreprenoriat social. Încearcă să introducă acest termen mai frecvent, ca populaţia să audă şi să cunoască despre antreprenoriatul social şi despre ce bine vine să facă acest tip de antreprenoriat întregii economii”, conchide antreprenoarea. 

Întreprinderea socială „Social Textil” SRL a obţinut un grant prin intermediul FundațieiAlături de Voi România, din resursele financiare acordate de Uniunea Europeană.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău