Cinci calități esențiale pentru a fi un angajat de succes de la distanță

chris-montgomery-smgTvepind4-unsplash
Foto: simbol/Unsplash

Dacă până în 2020 ideea de lucru la domiciliu era imposibilă, pandemia de Covid-19 a schimbat radical situația. Angajații s-au adaptat unui nou mod de a lucra, iar mulți dintre ei nu mai vor să revină la birou. Conform unui studiu realizat de Buffer în 2021, 97,6 % dintre angajați își doresc să lucreze remote, măcar o anumită perioadă din cariera lor. Astfel, posibilitatea de lucra de acasă este un criteriu important în alegerea unui job și ulterior, la angajare. Dacă te regăsești printre ei, află mai jos de ce calități ai nevoie ca să fii productiv când lucrezi remote.

#1. Automotivare

Automotivarea este forța interioară care te ajută să continui ceea ce faci și să te dezvolți. Pasiunea pentru activitățile tale și dorința de a obține performanțe într-un domeniu sunt o parte din motivarea personală. Dacă la birou, de acest aspect este responsabil un HR manager  sau directorul, atunci când lucrezi remote, inclusiv această „sarcină” îți revine ție. Automotivarea te ajută să te concentrezi asupra obiectivelor tale, să lucrezi eficient, să înveți mai mult și să obții satisfacție din activitățile tale. Stabilirea scopurilor, pe care vrei să le atingi, te va ajuta să te simți motivat(ă) și concentrat(ă).

#2. Bune abilități de comunicare

Această aptitudine este esențială în oricare sferă a vieții, cu atât mai mult în procesul de lucru de la distanță. Află de la colegii tăi prin ce canal vor să comunici cu ei: prin apel telefonic, video call, e-mail sau mesaje pe rețele de socializare și respectă-le această preferință. Discută cu ei clar, concis și consistent. Menține un ton prietenos și ai grijă că în comunicare online, interlocutorul nu te poate vedea sau auzi, ca să știe modul în care vorbești. Citește mesajul înainte să-l trimiți și reformulează, pentru a nu lăsa loc de o abordare pasiv-agresivă. Menține o atitudine proactivă în raport cu șefii sau colegii și anunță-i despre activitățile tale ori despre actualizările la proiectele, pe care le gestionezi. 

#3. Încredere în tine

Angajații, care lucrează de acasă, au nevoie de un nivel ridicat de încredere în abilitățile și cunoștințele lor. De multe ori aceștia vor fi puși în situația să ia decizii, fără posibilitatea de a se consulta cu colegii. De asta este foarte important să ai capacitatea să-ți asumi consecințele deciziilor luate, inclusiv a criticilor din partea colegilor. Această calitate este foarte importantă în gestionarea situațiilor stresante sau conflictuale. Mai mult decât atât, încrederea în sine te ajută să fii mai selectiv(ă) în alegerea proiectelor și a clienților cu care lucrezi. 

#4. Autoevaluarea

Absența feedback-ul în scurt timp este unul dintre cele mai mari dezavantaje ale lucrului de acasă. Din această cauză, este important să ai capacitatea să-ți evaluezi obiectiv munca, să identifici punctele forte și pe cele slabe. Datorită acestei abilități vei munci mai eficient, vei avea rezultate mai bune în carieră și vei fi mai încrezut(ă) la următoarele interviuri de angajare sau atunci când îți asumi proiecte noi. Autoevaluarea este o soluție eficientă și durabilă, ca să combați sindromul impostorului. Totuși, dacă îți este dificil să-ți evaluezi de sine stătător munca, nu ezita să ceri un feedback de la șef, mentori sau colegi. 

#5. Capacități de planificare

Fără abilități bune de organizare și de planificare este dificil să lucrezi eficient remote. Datorită acestei calități poți să-ți gestionezi timpul pentru lucru, pentru pauze și să estimezi mai exact, cât timp îți va lua realizarea unei sarcini. De asemenea, dacă poți să-ți planifici bine timpul, vei ști cum să prioritizezi activitățile, pe care le ai de făcut, fără să ratezi ceva important. Planificarea zilnică te va ajuta să-ți îmbunătățești echilibrul dintre viața personală și job, cât și să previi burnout-ul. Multitasking este o altă aptitudine, pe care o vei dezvolta, după ce vei începe să-ți planifici minuțios ziua. 

Dezvoltarea calităților enumerate anterior sunt o modalitate sigură să-ți atingi obiectivele profesionale și să lucrezi productiv de la distanță. 

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente