În localități, conform noului Regulament, vor apărea noi limite de viteze și anume pe drumurile adiacente instituțiilor de învățământ, spitalelor, parcurilor și a centrelor istorice, viteza va fi de până la 30km/h, iar pe drumurile naționale de până la 50km/h.
Din legislația României a fost preluată modalitatea de depășire a bicicletelor și trotinetelor. Astfel, dacă vehiculul circulă cu viteză de până la 50 km/h, adică în oraș, depășind un biciclist sau pe cineva pe trotinetă, este obligat cu roțile din stânga să treacă peste axul drumului, adică peste linia discontinuă. Dacă, însă are o viteză de peste 50km/h, adică pe drumurile naționale, atunci, este obligat să treacă linia discontinuă cu cel puțin jumătate din lățimea mașinii.
„Gestionarea vitezei reprezintă un set de măsuri pentru limitarea efectelor negative ale vitezelor excesive și inadecvate în sistemul de transport. Participanții la trafic vulnerabili (pietonii, bicicliștii) pot interacționa doar dacă viteza autovehiculelor este redusă”, a declarat Secretarul general al MAI, Serghei Diaconu.
„A fost un proces îndelungat, care a durat mai bine de doi ani, la care au participat mai multe grupuri de bicicliști, dar și alți utilizatori ai transportului alternativ. Modificările nu sunt perfecte și nu reflectă toate propunerile noastre, dar cu siguranță aceste ajustări îmbunătățesc siguranța bicicliștilor pe străzi și șosele. MAI promite că va începe curând lucrările la un nou Cod al Circulației Rutiere, un document amplu, care va include toate domeniile circulației rutiere. Acum noi acceptăm modificările făcute, dar așteptăm lucrările la nou Cod”, a stipulat Ana Popa, co-fondatoarea Alianței Biciclete Chișinău.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!